.

Diperkudakan lagi ....

Kuda oh Kuda ..... kuda tunggangan ...... yang Untung ??? Siapa ???

Perjuangan pasti PAS kini dilihat semakin meleret dan terbabas dari landasan perjuangan asal parti tersebut. Pas yang dahulunya dikenali sebagi sebuah parti yang memperjuangkan hak ISLAM di MALAYSIA , memperjuangankan Undang-undang ISLAM di MALAYSIA kini semakin pudar dimata pandangan. 

Isu kalimah ALLAH yang pernah menghangatkan arena politik tanahair satu ketika dahulu, menjadi titik mula perubahan perjuangan PAS . Bila mana isu tersebut menjadi "HOT ISUE" diantara penganut Agama ISLAM dan Kristian di Malaysia. Disitu lah bermulanya hilang pendirian PAS. 

Kini perjuangan Parti PAS yang dahulunya terkenal dengan HUKUM HUDUD , kini mulai luntur setelah DAP dan PKR megheret PAS didalam perjuangan mereka . HUDUD kini tenggelam , kononya dijanjikan HUKUM HUDUD hanya akan dapat direalisasikan apabila PUTRAJAYA berjaya ditawan atau dengan kata lain , Kerajaan di tangan PEMBANGKANG.

Melalaklah Nik Aziz kesana-sini dengan membawa manifesto palsu puak-puak DAP dan PKR . Serta percaya teguh dengan surat perjanjian yang ditandatangani oleh POK NIK yang telah dibuat oleh DAP dan PKR yang kononya , HUKUM DUDUD akan wujud sekiranya Parti PEMBANGKANG memerintah tanahair.

Maka tidak hairan lah ada dikalangan Pemerhati Politik tanahair ketika ada yang beranggapan PAS adalah KUDA TUNGGANGAN DAP dan PKR . Secara jelasnya , PAS digunakan oleh DAP dan PKR untuk memainkan isu AGAMA iaitu HUKUM HUDUD kerana DAP dan PKR tahu bahawa isu tersebut adalah sensitif di kalangan Hati-Hati MELAYU. Serta berharap rakyat Malaysia terdetik didalam hati mereka untuk menukar pucuk pimpinan UMNO kepada PKR ... itu sebenarnya ... 




Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: