.

Semangat Mukhriz ..



Saya Mukhriz Mahathir dari UMNO Kubang Pasu mewakili UMNO Kedah Darulaman, negeri jelapang padi, negeri kelahiran dua Presiden parti dan Perdana Menteri, dengan rasa penuh bangga berdiri disini untuk membahas usul Ucapan Dasar Presiden UMNO. Terima kasih atas penghormatan ini.


2) Gagah berani pendekar perang, 



Menyusun langkah menyinting baju
Wujud UMNO untuk berjuang,

Demi maruah keramat Melayu



3) Alhamdulillah berkumpulnya kita hari ini adalah untuk memperakui hakikat dan mensyukuri nikmat kejayaan yang telah dicapai hasil dari ikrar, keazaman dan prinsip kepimpinan yang datang silih berganti berdasarkan kepada :


Kepercayaan kepada Tuhan
Kesetiaan kepada Raja dan Negara
Keluhuran Perlembagaan

Kedaulatan Undang-undang
Kesopanan dan Kesusilaan


4) Begitu bijaksana sekali pemimpin-pemimpin terdahulu. Bukan saja mampu melakar sejarah, mengembalikan maruah dan kegemilangan lampau, malah yang paling penting ialah keupayaan mereka mencipta falsafah negara di dalam persekitaran yang begitu kompleks dan unik.



5) Kalau dulu maruah dan martabat kita disepak terajang oleh penjajah, hak untuk menentukan masa depan kita sendiri dinafikan lebih 400 tahun lamanya, kini kita mampu berdiri sendiri dengan penuh yakin tanpa bergantung kepada orang lain. - Sumber-
Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: