.

GEMPAR : PENGAKUAN EXCO SELANGOR

Mengapa PAS hilang hak keatas Hal Ehwal Agama di dalam Tampok pemerintahan Khalid Ibrahim Al-Gagapi. Ini adalah sebuah pendedehan yg dibuat oleh salah seorang Exco kerajaan Negeri Selangor petang tadi.

Kata exco ni , yang sebenarnya Tan Sri Khalid Al-Gagapi mempunyai satu agenda yang tersendiri mengapa Portfolio Hal Ehwal Agama Islam di Selangor di ambil tugas oleh MB.Selangor. Ini adalah kerana Pakatan Rakyat Selangor ingin mengeluarkan PAS daripada terus mentadbir perihal Agama Islam yang melibatkan kerajaan Negeri terutama didalam kes salah faham pengagihan wang zakat Negeri Selangor. 

Hal ini juga sengaja di rancang oleh MB,Selangor diatas nasihat Anwar Ibrahim yang hanya ingin melihat kehancuran dan kepercayaan ahli PAS terhadap cara pentadbiran Dr.Hasan Ali yang telah di anggap sebagai BARUA UMNO didalam Parti Pembangkang. Sedangkan Dr.Hasan Ali adalah diantara org harapan Nik Ajis yang selama ini menyokong segala tindak tanduk yg dibuat oleh Dr.Hasan Ali. 

Tetapi yg menjadi satu kehairanan adalah , mengapa Nik Ajis hanya berdiam diri apabila Dr.Hasan Ali di lucutkan jawatan sebagai Exco dan ahli PAS? dan dengan sekelip mata PAS yang selama ini sibuk bercakap kepada orang ramai mengenai perjuangan mereka yang berlandaskan Al-Quran dan Hadith hilang hal keatas segala perihal Hal Ehwal Agama Islam? MENGAPA dan MENGAPA ?? INI jawapanya. 

seperti yg TWH katakan tadi Khalid Ibrahim hanya mempergunakan PAS sebagai Kuda tungangan pakatan rakyat yg membawa manifesto PAS selaman ini sedangkan mereka menyedari bahawa mereka tidak memerlukan PAS didalam parti mereka . Mereka hanya mempergunakan soal perjuangan PAS yang berasaskan Agama Islam untuk mengaburi mata rakyat dan ahli selain memberikan harapan kepada PAS bahawa kerajaan dapat ditumbangkan sekiranya PAS bersatu dengan DAP dan PKR. Jadi Dr.Hasan Ali menjadi mangsa kepada PKR dan DAP yang gila kuasa dengan kekayaan Negeri Selangor yang mereka perintah. Apabila melihat akan kekayaan sebenar Negeri Selangor Khalid Al-Gagapi dan DAP merancang untuk menjatuhkan tahap kepercayaan ahli PAS terhadap salah seorang pemimpin PAS @ TopGun PAS iaitu Dr.Hasan Ali iaitu orang lama dalam perjuangan PAS. Dan kurang daripada tempoh 24 jam Khalid Al-Gagapi dan DAP membuat keputusan dengan melantik kroni mereka iaitu Dr.Yunus ADUN Sijangkang yang selama ini menjadi DURI DALAM DAGING @ GUNTINGAN DALAM LIPATAN didalam parti PAS. Jika dikaji semula apa beza Dr.Yunus dng Dr.Hasan Ali , sedangkan mereka berasal dari sebuah parti yang sama (PAS). Ini lah dia GAME sebenar yang sedang dimainkan oleh PAKATAN PEMBANGKANG.

Cerita ni x habis lagi. Ada sambungannya lagi.... SOON ...nantikan pendedahan demi pendedahan di sebalik cerita dr.Hasan Ali di pecat. 
Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

3 comments:

Anonymous said...

mcm pernah dengar jer cerita ni .

Sedikit cerita yg pernah aku dengar untuk dikaitkan dengan pendedahan yg biduat oleh en.TWH ni.

Aku pernah dengar dari mulut org dalam Kerajaan Tempatan Negeri Selangor ni , yang menyatakan bahawa Dr.Hasan Ali bakal menjadi mangsa Khalid Ibrahim dan kroni2nya.

Anonymous said...

Perjuangan huru-hara namanya.

Khalid di sogok duit oleh Kroni Anwar Ibrahim untuk menolak PAS dalam Kerajaan Negeri Selangor.

Anonymous said...

news ni dah masuk 2 hari lepas tapi berita minggu bawak keluar story ni hari ni .

Hurrmmmmm.... TWH ni cepat ... mana dapat info ni ... huhu good ...good ..

memang konspirasi la untu menjatuhkan Dr. Hasan Ali dari Barisan Exco Pembangkang Negeri Selangor .