.

HARUS BACA!!!! PAS UMNO PERLU BERSATU !!!!


Menjalinkan hubungan kerjasama diantara UMNO dan PAS bukan lah satu mimpi atau hanya sebagai punca kemenangan parti kerajaan yang memerintah didalam PRU13 akan datang. Sama ada PAS suka atau tidak kepada UMNO , hanya inilah cara untuk merealisasikan apa yang PAS laungkan selama hari ini berkenaan dengan Negara Berkebajikan. 

PAS perlu bijak didalam membuat pilihan , kerana jika dilihat sekarang pun PAS yang menjadi rakan sepolitik bersama PKR dan DAP pun , PAS dilihat sebagai sebuah parti yang tidak berfungsi. Sebaliknya PAS hanya diperlukan hanya kerana memiliki penyokong yang agresif dan ramai jika dibandingkan dengan dua parti yang lain iaitu PKR dan DAP. 

Walaupun kerjasama yang terjalin diantara PAS ,DAP dan PKR adalah berdasarkan TAHALUF SIASI , namun didalam keadaan ini pun DAP masih lagi dilihat lebih dominasi. Didalam ISLAM jika persefahaman yang terjalin adalah berdasarkan kepada TAHLUF ASASI , hendak lah pemimpin ISLAM itu sendiri yang membuat keputusan dan memimpin. 

Tetapi Tahluf Asasi yang terbina diantara PKR , DAP dan PKR secara halusnya telah membantu DAP dan PKR yang secara jelasnya telah menolak apa yang diperjuangkan oleh PAS terlebih dahulu memperjuangkan HUKUM HUDUD dan telah pun membuka pintu kepada perlaksanaan Negara pluralisme yang mana semua ada adalah sama atau lebih mudah utk diperkatakan adalah KESAMARATAAN AGAMA . 

Kini PAS juga boleh dilihat sebagai sebuah parti yang memperjuangankan dan mengamalkan PLURALISME AGAMA di Malaysia walaupun memperjuangkan Agama Islam . Termasuklah menyokong LGBT , Kebebasan Beragama dan lain-lain. 

TWH BERKATA : 

Nantikan sebuah pendedahan yang akan dibuat oleh TWH didalam perjuangan pihak pembangkang didalam memperjuangkan negara yang mengamalkan Pluralisme Agama apabila mereka memerintah negara nanti


Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

3 comments:

Anonymous said...

aku sokong ang kali ni TWH @ AD-DIN . Ada betulnya apa ang nak tulis ni. Tapi adakah mereka memamahi apa itu PLURALISME AGAMA ? jawapanya memang mereka tidak akan pernah faham la kan.

TABIKKKKK sama TWH

Anonymous said...

ko ni faham ke tidak TWH. Kalau karpal itu suka n sokong PAS @ ISlam dah lama dia peluk ISlam FAHAM!!!!

Anonymous said...

umngok ......umngok !!!!!! kenapa la korang ni semua dah buat dan pekak .. kalau bising PAS bersekongkol dengan DAP dan PKR , kenapa UMNO masih berkerja sama dengan MCA dan MIC ???