.

GEMPAR !!! 1 MALAYSIA , 1 AGAMA , 1 TUHAN !!!!!



Upama "mencurahkan air kedaun Keladi " itu lah perumapaan yang sanagt sesuai yang digunakan kepada sebuah parti politik pembangkang yang berlebalkan ISLAM sebagai garis panduan perjuangan politik mereka PAS. 

Dalam kes tuntutan DAP kepada kerajaan Malaysia bagi meluluskan penggunaan Kalimah Allah sebagai kata ganti nama bagi TUHAN didalam kitab bible versi bahasa MELAYU , kelihatan PAS hanya meredhai dan hanya bertindak dengan TINDUK MEMBISU sebagai tanda setuju. 

Perkara ini jelas apabila Presiden PAS, Abdul Hadi Awang yang mewakili parti berlabel Islam itu gagal menahan asakan DAP yang berterusan menuntut untuk menggunakan kalimah Allah oleh orang Kristian termasuklah untuk digunapakai dalam Bible. 

Itulah yang terjadi dalam Mesyuarat Pimpinan Tertinggi PR yang dihadiri Hadi serta Penasihat DAP, Lim Kit Siang dan Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim semalam. Mesyuarat khas ini diadakan rentetan dari polemik kalimah Allah s.w.t yang ditimbulkan semula oleh Setiausaha DAP, Lim Guan Eng dalam ucapannya semasa sambutan Krismas baru-baru ini.

Berikutan gesaan oleh Guan Eng itu menyebabkan majoriti umat Islam bangkit membantahnya, manakala beberapa kerat pemimpin dan penyokong PAS yang berfahaman liberal dari spesis Anwarinas pula seperti biasa masih mahu membenarkan kalimah suci itu dinodai oleh dakyah Kristian.

Isu ni juga adalah sebuah isu yang hangat diperkatakan didalam PAS sendiri , apabila Ketua Dewan Ulama PAS , berdiri dengan tegas dan menyatakan pada pihak media bahawa Kalimah Allah s.w.t adalah hanya boleh digunakan oleh Orang Islam sahaja. Ekoran daripada gesaan terhadap DAP , rupanya niat mereka adalah mengburi mata rakyat dengan lakonan PAS yang cuba menampakkan bahawa mereka TIDAK SETUJU dengn desakan DAP tersebut.

Al-kisahnya kini sahabat blogger aku dah dedahkan , rupanya semua tu hanyalah "GAME " wayang cina dan wayang tamil si PR bagi mengaburi mata rakyat Malaysia agar mereka terus diberi sokongan MURAHAN oleh rakyat Malaysia bagi mereka meneruskan perjuangan FITNAH dan PEMBOHONGAN PAS. 

MACAM MANA BOLEH TERKANTOI ? KORANG BAA KAT SINI ... ---> MyMediaLab. 






Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: