.

HARUS BACA !!! HARON DIN KELUAR PAS ???

Khabar angin yang dibawa oleh pelbagai medium laman sosial kini menjadi topik hangat di setiap laman blog , facebooker dan lain-lain dengan isu yang menyatakan bahawa Ustaz Harun Din akan meninggalkan PAS.

TWH berharap ianya perkhabaran yang tidak benar dan hanya sebuah persepsi atau rumors bloggers dan para penggemar politik tanahair . 

Walaupun pelbagai isu yang menimpa PAS sejak akhir-akhir ini , dan isu kalimah Allah juga tidak kurang hebatnya , TWH berharap agar Timbalan Mursydul AM PAS Ustaz Harun Din tidak membuat keputusan untuk meniggalkan parti tersebut .

Pelbagai tuduhan dan cemohan yang akan diterima oleh Ustaz Harun Din sekiranya beliau benar-benar membuat keputusan tersebut. Antaranya adalah , Ustaz Harun Din adalah salah seorang penerima duit daripada UMNO untuk meniggalkan parti PAS dan pasti akan dianggap sebagai "PENGKHIANAT AGAMA" . 

Rasionalnya Ustaz Harun Din perlu terus bersama-sama PAS adalah kerana , beliau satu-satunya ulama PAS yang berdiri teguh dengan pendirian perjuangan PAS yang selama ada dipersada politik tanahair untuk memperjuangankan HAK ISLAM. 

Jika dilihat kepada isu yang menimpa PAS mutahir ini , isu kalimah Allah , di lihat Ustaz Harun Din bertegas dengan keputusanya untuk tidak membenarkan bukan islam memgunakan kalimah tersebut didalam kitab bible bahasa melayu. Ini lah mengapa Ustaz Harun Din perlu terus berada didalam PAS . 

Walaupun didalam PAS sudah kelihatan seperti retak kerana perbezaan pendapat didalam menjawab sesuatu isu dan cara pentadbiran dalaman PAS , Ustaz Harun Din tidak dilihat seperti menyebelahi sebelah pihak sahaja , malah dirinya dianggap sebagai seorang ulama yang rasional dan patut ada didalam PAS , meskipun didalam PAS itu sendiri juga kurang ulama yang rasional dan hanya bertindak sebagai boneka kepada perjuangan parti PAS.










Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: