.

GEMPAR !!! HARUS BACA !!!! PM:- TELAH ADAKAN MESYUARAT 7 JAM PRU-13 !!!

Datuk Seri Najib Tun Razak telah menjadualkan sesi ‘maraton’ yang lain dengan pemimpin parti komponen Barisan Nasional (BN) pada minggu depan bagi memperkukuhkan lagi dalam peruntukan kerusi dan pemilihan calon.
Menurut beberapa sumber, peruntukan dari kawasan-kawasan di Semenanjung telah diselesaikan kecuali bagi Wilayah Persekutuan dan Selangor.
Perkongsian kerusi di Sabah dan Sarawak akan diselesaikan pada masa yang sama.
“Kami berharap segala-galanya boleh dimuktamadkan pada minggu depan,” kata seorang yang terlibat dalam sesi lebih tujuh jam pada Khamis apabila Perdana Menteri dan Pengerusi BN itu berjumpa dengan presiden-presiden parti komponen dan anggota majlis tertinggi negeri yang lain.
Mesyuarat dan rancangan susulan itu telah menghangatkan lagi spekulasi bahawa Dewan Rakyat akan dibubarkan pada bulan ini bagi membuka laluan untuk Pilihan Raya Umum Ke-13.
Sementara itu, sumber-sumber berkata, ia adalah yang terbaik untuk BN mengekalkan status quo yang berdiri di kawasan Parlimen di Pahang dan Kedah supaya “tiada kekacauan”.
“Bagaimanapun, akan terdapat beberapa pertukaran kerusi di kalangan parti-parti komponen Barisan Nasional,” kata Ahli Parlimen Kota Belud, Datuk Abdul Rahman Dahlan.
“Ini adalah satu amalan biasa dalam Barisan,” katanya.
“Tetapi kali ini, kita sedang mencari kemungkinan untuk meletakkan calon Barisan di bawah teman-temannya mengikut konsep BN.”
Mufti Perlis, Dr Juanda Jaya, yang dilaporkan berada di kalangan mereka yang sedang dipertimbangkan untuk dijadikan sebagai calon BN berkata, kedua-dua parti pemerintah dan Pakatan Rakyat cuba untuk ‘memancing’ beliau.
“Saya tidak pernah membuat keputusan tetapi dalam segala hal, meletakkan calon bukanlah sesuatu yang baru.
“Ia telah dilakukan sebelum ini di negeri asal saya (Sarawak),” katanya.


Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: