.

HARUS BACA !!!!! PERSAMAAN IDEALOGI PUNCA MNLF TURUN KE SABAH !!!!


PERSAMAAN ANTARA MEREKA BERDUA SUDAH TIADA RAHSIA LAGI !!!!!!NYATA !!! DAN !!JELAS !!!! BAHAWA IDEALOGI MEREKA ADALAH SAMA !!!! 


Pelbagai pembuktian telah pun dibuat oleh pelbagai agensi media dalam luar negara mengenai mereka berdua . Antara Anwar ibrahim dan juga BEKAS Ketua pembenrontak bersenjata MNLF Dr.Misuari ini mendapati  bahawa cara mereka berfikir dan menyusun rentak adalah sama.

Apa yang berbeza adalah , Anwar tidak mempunyai pasukan ketenteraanya sendiri. Jika dibandingkan dengan MNLF yang sememangnya mempunyai kekuatan ketenteraan berani mati yang TERPAKSA BERPERANG untuk mendapatkan kembali hak mereka di Sabah.

Namun Anwar Ibrahim menafikan bahawa dirinya menyokong tindakan MNLF yang menyerang Lahad Datu yang tidak kena pada waktunya.Seharusnya serangan bermula selepas pembubaran parlimen yang bakal di isytiharkan oleh Dato'Seri Najib. Tetapi kerana Misuari tidak dapat bersabar lagi, maka Lahad Datu menjadi lokasi pertama mereka untuk menyerang. 

Begitu juga dengan kes dana RM20 juta yang heboh diperkatakan oleh bloggers tanahair.Mengapa Dan tersebut diberikan kepada Lajim Ukin? Setengah pihak memandang bahawa RM20 Juta tersebut adalah ganjaran yang diberikan oleh Anwar kepada Lajim Ukin untuk melompat parti. Sedangkan Lajim sebenarnya tidak lah mempunyai suara dan kuasa yang besar di Sabah. Begitu juga dengan Jeffery Kitingan adik kepada war lord Pairin Kitingan iaitu mubaligh krisitian di Sabah.

Lajim ukin dibayar sebanyak RM20 juta oleh Anwar semata-mata untuk melompat parti serta menyeret sokongan golongan Melayu Sabah yang hanya mempunyai 184,197 orang pengundi Melayu yang mana pecahan mengikut kaum baru 5.7% sahaja dari keseluruhan etnik yang berada didalam Sabah.

Sungguhpun kadazanDusun adalah mejoriti di Sabah, malah Anwar Ibrahim juga pernah dilantik sebagai HUGUAN SIOU di Sabah, ini tidak boleh dijadikan sebagai ukuran bahawa masyarakat kadazandusun menyokong PKR. Kerana secara jelasnya adalah orang-orang kadazandusun tidak akan menerima pengaruh luar sebagai ketua mereka.

Kesan luka yang masih mendalam dihati rakyat Sabah ketika Anwar berkomplot bersama-sama pemimpin PBS yang handal pada ketika Anwar berada dikerusi No.2 Negara masih lagi meninggalkan kesan parut yang sakit terhadap rakyat Sabah.

Rakyat Sabah tidak akan lupa dengan peranan yang dimainkan oleh Anwar Ibrahim sekitar tahun1980-an dan 1990-an didalam memusnahkan Sabah. Buku-buku sejarah mungkin tidak lalek untuk menulis lanskap politik yang akhirnya menyaksikan penduduk kristian Sabah dan pemimpinya disingkirkan malah, kesannya masih dalam dan "Manusia Lidah Bercabang " seperti Anwar Ibrahim tidak harus dipercayai apatah lagi untuk memberikan peluang kepada dirinya untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia sekiranya Pakatan Rakyat menang.

Disini jelas menunjukan bahawa rakyat Sabah sememangnya sudah tidak percaya kepada kata-kata yang dikeluarkan oleh "Manusia Lidah Bercabang" seperti Anwar Ibrahim. Mala kepercayaan dan keyakinan terhadap kerajaan pemerintah kini semakin mendapat sambutan dan mendapat tempat dihati setiap rakyat Sabah. 


Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: