.

THE NEWS !!!! JAMALUL KIRAM MENERIMA TEKANAN HEBAT !!!!


Jamalul Kiram kini terpaksa memaksa seluruh kekuatan tenteranya untuk terus bertahan di Sabah untuk memastikan Sabah kembali kepada Sulu. Namun demikian hakikat yang sebenar adalah kekuatan yang ada sudah tidak mampu untuk terus bertahan lagi. Serangan demi serangan dilakukan oleh pihak keselamatan negara terutama di beberapa lokasi yang telah dikenal pasti oleh pihak ketenteraan Malaysia.

Terkini, tiga agensi ketenteraan sudah bersiap sedia untuk menggempur Jamalul Kiram di kawasan perairan Sabah - Filipina , Sabah - Indonesia. Kata sepakat yang telah diterima dan dipersetujui, seluruh kawasan perairan Sabah , Filipina dan Indonesia sudah pun didaratkan dengan kapal-kapal perang milik indonesia , filipina dan Malaysia. 
Ini akan membantutkan lagi usaha Jamalul Kiram untuk meneruskan usahanya merampas kembali Sabah dari Malaysia. Tanpa Jamalul kiram sedari bahawa kebijaksanaanya kini adalah kebodohan dirinya sendiri. Misuari adlah orang harapan Jamalul Kiram yang dikhabarkan kini berada di Syiria. Bagaimana perperangan boleh berlaku tanpa Dr.Misuari yang dipercayai oleh MNLF walaupun sudah tidak menjadi ketua kepada MNLF.

Berapa lagi kekuatan Tentera Kiram di Sabah, 1000 , 2000 , 3000 atau mungkin 10,000.Semua itu hanya sebutan angka kosong sahaja oleh Jamalul Kiram yang kononya kini tenteranya sedang bersiap sedia untuk menyerang kembali diseluruh Negeri Sabah apabila menjelang Pilihanraya -13 nanti.

Soalan TWH untuk KIRAM , sudah bersiap sedia untuk menghadapi hukuman yang bakal dikenakan kepada dirinya oleh mahkamah Dunia nanti? 

Bagaiaman pula jika Sulu pula kini menerima serangan oleh Malaysia ? Sanggup untuk bertahan ? 










Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

1 comments:

incha said...

Serangle biar Msia serang Sulu. Biar dia orang rasa apa kita rasa.Pepandai je serang negara orang. Mengaku Sultanle pulak. Siap tabal ditabaln sendiri pulak tu. Barulah aku penah jumpa Sultan palsu tak malu macam ni. Dia ingat dia hidup zaman dulu dulu ke.. Mau jadi sultan, tabal diri sendiri.Nak jugak aku macam tu.Hidung tak mancung pipi tersorong -sorong. dia tak tau ni dah tahun berapa. Dulu masa Jepun ngan British duduk di Sabah tak pulak hantar pasukan diraja palsu dia tu..biar tbeliak bijik mata orang putih. Eleh. Sabah dah maju nak tuntutle pulak. Sultan apa benda macam tu. Tak skolah betullah. Ni nak duit je tu...siap tayang muka tak malu lagi kena interview. Nilah akibatnya banyak sangat tengok cita katon.