.

BREAKIN NEWS !!!! GEMAPAR !!! DITOLAK PENGUNDI SENDIRI !!!


Setiap kali namanya di umumkan oleh Pegawai Pilihan Raya Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) pada hari penamaan di Institut Kemahiran Belia Negara Berapit pasti akan disambut dengan disorakan yang menyindir dan dibu oleh irang ramai yang hadir untuk mengdengar pengumuman calon yang bertanding di Parlimen N44 Permatang Pauh Pulau Pinang.

"Bu! Pungkok (punggung)," sebahagian penyokong BN yang bersemangat melaungkan perkataan itu berulang-ulang dan calon-calon lain Pakatan Rakyat ketika nama mereka disebut.

Anwar dan calon-calon Pakatan - Dr Afiff Bahardin (Seberang Jaya), Norlela Ariffin (Penanti) dan Salleh Man (Permatang Pasir) - menyerahkan borang mereka pada jam 9.20 pagi.

Anwar dicabar oleh bekas Pengarah Telekom Malaysia Mazlan Ismail dan Dr Abdullah Zawawi Shamsuddin dalam persaingan tiga penjuru.

Secara jelasnya kini Anwar Ibrahim bersama angkatan pembangkang yang lain sedang sakit kepala dan susah hati kerana,seawal penamaan calon lagi Anwar Ibrahim and the gang sudah ditolak mentah-mentah oleh pengundi Permatang Pauh.

Mampukah ANwar Ibrahim terus bertahan utk mempertahankan Parlimen Permatang Pauh didalam PRU-13 kali ini? Sedangkan Anwar Sendiri tahu bahawa sudah ada gerakan kecil untuk menyingkirnya dari parlimen tersebut. Namun perihal sebenar yang berlaku didalam Parlimennya pelbagai suara rakyat tidak pernah didengari olehnya . Susah , senang , perit orang Melayu di Pulau Pinang jugak tidak pernah diendahkan. Bukan kata nak bantu ke apa ke , JAUH sekali untuk mengambil berat perihal dalaman parlimenya sendiri. Alasan sibuk sering digunakan oleh Anwar Ibrahim asalkan tengkuknya lepas daripada menjalankan tangungjawabnya sebagai Ahli Parlimen N44 Permatang Pauh. 






Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: