.

HARUS BACA !!!! KETELUSAN SPR TERUS DIPERTIKAIKAN !!!!



Ketelusan SPR sehingga ke hari ini sering dipertikaikan oleh pelbagai pihak terutama sekali dari pihak parti politik yang mewakili pembagkang. 


SPR telah pun melakukan pelbagai pembaharuan terutama sekali pembahuran yang melibatkan sistem pembuangan undi dibuat ketika hari pengundian berlangsung. SPR pernah mengeluarkan kenyataan bahawa PRU-13 kali ini merupakan Pilihan Raya Umum yang termahal sehingga melibatkan perbelanjaan keseluruhan adalah RM400 Juta. 


Perbelanjaan yang termahal tersebut disebabkan peningkatan jumplah pengundi  seramai 2.6 juta orang berbanding dengan PRU-12 lalu. Perbelanjaan juga melibatkan pertambahan pegawai dan petugas pilihanraya serta kerani jentera pilihanraya agar sistem yang telah pun diperbaharui oleh SPR sewaktu pembuangan undi dijalankan dilihat TELUS dan BERINTEGRITI tinggi.


Lihat apakah perbezaan yang telah dibuat oleh SPR agar ketelusan SPR tidak dapat dipertikaikan terus oleh mana-mana pihak.



                                 












Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: