.

PENDEDAHAN EKSKLUSIF !!!!! SALASILAH ANWAR IBRAHIM DAN KELUARGA ROSAK !!!!!


KAMU BERANI PERTIKAI ORANG LAIN TETAPI TAKUT PERTIKAIKAN ANWAR IBRAHIM !!

PERNAHKAH KAMU SELIDIKI KETURUNAN ANWAR IBRAHIM??

Rekod Salasilah Hitam Anwar Yang Misteri.



Salasilah hitam Anwar Ibrahim mungkin mengejut ramai pihak, tetapi bagi saya itu bukan perkara baru, saya pernah dengar daripada bekas-bekas sahabat Anwar sebelum ini.



Seorang sahabat Anwar yang berasal dari Johor yang terlibat aktif dalam mempertemukan Anwar dengan Wan Azizah, ketika itu Azizah masih belajar di Dublin pernah bercerita perkara ini.



Memang ketika mula-mula mendengarnya, agak pelik, dan saya simpan sebagai maklumat persendirian sahaja, tetapi apabila mendengar dari pelbagai sumber yang berlainan, saya mula tertanya-tanya, benarkah salasilah Anwar ini ?



Benar, dalam mana-mana wikipedia, tiada catatan tentang sejarah hidup Anwar khususnya berkenaan latar belakang keluarganya yang sejarahnya itu terus melompat ke alam pelajar, terlibat dalam PKPIM, ABIM, sertai UMNO, masuk penjara, PKR dan akhirnya sejarahnya blackout hari ini.



Anwar dan ayahnya, Pak Ibrahim



Juga tiada buku khusus yang menceritakan sejarah keluarganya, kecuali buku-buku politik yang menceritakan tentang sejarah perjuangan politiknya..bla..bla..bla..
Akhirnya sejarah hidupnya ditinggalkan kosong dengan penuh misteri.



Keluarga Rosak



Buku pertama yang mendedahkan serba sedikit berkenaan latar belakang keluarga Anwar adalah buku ’50 Dalil Mengapa Anwar Tidak Boleh Jadi PM”



“Anwar dari keluarga yang rosak. Bapanya, Ibrahim Abd. Rahman mengambil orang gajinya sebagai isteri menyebabkan ibu Anwar Hajah Che Yan hidup tertekan dan mengidap lumpuh.



“Mokhtar, adik Anwar pula penagih dadah. Keluarga yang tidak begitu senang dulu sekarang menjadi kaya raya bila Anwar menjadi Menteri Kewangan”.



Blogger x-pkr menjelaskan lagi tentang Mokhtar.



“Banyak masa Mokhtar dihabiskan di Indonesia kerana masalah perbadi yang dihadapinya. Masalah tersebut boleh menjejaskan reputasi Anwar sebagai ‘politician’ Malaysia serta imej ‘Pak Sheikh’nya.



“Kerana itu Anwar seboleh mungkin cuba ‘menyembunyikan’ kekanda sulungnya itu. Untuk rekod, kekanda sulungnya ini tidak berkahwin semasa hayatnya.



Menurut x-pkr, seorang lagi adik perempuan Anwar (yang kurang dikenali) telah berkahwin dengan seorang bekas polis pengawal peribadi Anwar yang bersara pada era reformasi 1998, juga bernama Mokhtar.



Mokhtar, adik ipar Anwar ini, bertindak sebagai kakitangan pengiring Anwar, tugas sama ketika dia dalam perkhidmatan polis.



Pak Ibrahim (bertanda bulat), Sukma Darmawan dan keluarga Anwar di Munich 2004



“Anwar ni nakal sikit, sebab itu keluarga memutuskan Mokhtar menjadi pegawal peribadinya untuk tengok-tengok tingkah lakunya”, jelas satu sumber yang dekat dengan keluarga Anwar.



Difahamkan, Mokhtar bersama isterinya (adik Anwar) menetap di rumah peninggalan Mak Yan di Assunta, Petaling Jaya.



Barangkali kerana latar belakang keluarganya yang sebegini, maka Anwar mengambil keputusan untuk menyembunyikan salasilah keluarganya dan memperbesarkan mengenai ‘kehebatan’nya sebagai pemimpin.



Tetapi dalam konteks Melayu-Islam, walau sehebat mana pun seseorang itu, tetap kembali kepada persoalan asas. Siapa dia itu ? Siapa ibu bapanya ? Bagaimana susur galur keturunannya ?



Kerana terlalu sembunyikan susur galurnya, maka muncul pula secara tiba-tiba adik angkat Anwar yang berasal dari Indonesia, lelaki bernama, Sukma Darmawan Sasmitaat Madja.



Apakah Pak Ibrahim (bapa Anwar) berasal dari Indonesia atau sering berulang alik ke Indonesia ? Apakah Pak Ibrahim kekurangan anak sehingga memerlukan anak angkat ?



Masanya tiba saya dedahkan fakta sebaliknya, Sukma Darmawan bukan ditemui oleh Pak Ibrahim, sebaliknya ditemui oleh Anwar ketika dia sering berulang alik ke Indonesia, ketika zaman mudanya.



Kemudian, Anwar pujuk Sukma Darmawan berhijrah ke Malaysia, tinggal bersamanya di rumah Pak Ibrahim, di No. 27, Jalan SS1/43, Petaling Jaya dan belajar di Sekolah Yayasan Anda, milik Anwar.



“Di rumah itu hanya didiami oleh 4 orang iaitu Datuk Ibrahim, isteri mudanya (ibu tiri Anwar), Anwar dan Farizon (adik tiri Anwar).



“Apabila Sukma datang sebagai anggota keluarga baru, Datuk Ibrahim telah menempatkan Sukma sebilik bersama Anwar yang ketika itu masih bujang.



“Sebelum ini, mungkin ramai yang salah faham, mengatakan Sukma Darmawan menetap bersama arwah Mak Yan, hakikat sebenarnya, Sukma Darmawan menetap bersama madu Mak Yan di Kampung Tunku, Petaling Jaya.



“Persoalannya kenapa Anwar tidak menetap bersama arwah Mak Yan di Assunta, Petaling Jaya ? Kenapa Anwar dan Sukma lebih selesa menetap di rumah bapanya di Kampung Tunku ?,.
Anwar Lebih Cenderung Mak Tiri ?



Sebelum ini, kita digembar-gemburkan Anwar sangat kasihkan ibunya, arwah Mak Yan, tetapi fakta yang didedahkan Sukma Darmawan sebaliknya.



Menurut pengakuan Sukma Darmawan, ketika Anwar masih bujang, dia lebih banyak menetap di rumah bapanya bersama isteri muda di No. 27, Jalan SS1/43, Kampung Tunku, Petaling Jaya, berbanding dengan rumah arwah ibunya, Mak Yan di Assunta, Petaling Jaya.



Persoalannya kenapa ?



Farizon (bertanda bulat) di Capetown, Afrika Selatan



Mohamad Sabu, dalam Majalah Tamadun, 14 Jun 1998 pernah berkata, “Begitulah juga dengan Rani Ibrahim, Marzuki Ibrahim dan Rosli Ibrahim yang naik mendadak dalam perniagaan, adakah kerana mereka pandai berniaga atau kerana saudara mereka menjadi Menteri Kewangan ?”. 
Dalam senarai saham yang dikeluarkan oleh Kementerian Kewangan pada tahun 1999, bapa dan dua adik Anwar dicatatkan sebagai penerima saham Bumiputera yang dikeluarkan oleh kerajaan.



Bapanya, Datuk Ibrahim Abdul Rahman dan adik beradiknya, Farizon (anak dengan isteri muda) dan Marzuki (anak dengan Mak Yan) memegang saham berjumlah lebih 7.1 juta unit dalam tiga buah syarikat.



Utusan Malaysia, 18 Oktober 1999 pernah melaporkan bahawa abang Anwar, Idrus Ibrahim pernah ditangkap kerana disyaki berkhalwat dengan seorang wanita di kondominium Menara Seputeh.



Idrus Ibrahim, merupakan Ketua Penerangan Parti Keadilan Nasional (Keadilan) bahagian Bukit Mertajam ditahan oleh para pegawai Pencegah Maksiat Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) dan polis.



Menteri di Jabatan Perdana Menteri ketika itu, Datuk Paduka Dr. Abdul Hamid Othman ketika dihubungi di Sik petang itu mengesahkan penangkapan tersebut.



Petunjuk Arwah Sulaiman Palestin



Idrus (bertanda bulat) dan Chegubard



Chegubard atau nama sebenarnya Badrul Hisham Shaharin juga merupakan salah seorang keluarga Anwar apabila mengahwini anak saudara Anwar, Zarerah Hanim Md Zaki. Zarerah anak adik Anwar, Rehan Ibrahim yang berkahwin dengan arwah Pak Lang Zaki.



Jika melihat petunjuk Chegubard, dia walaupun kaum kerabat Anwar tetapi nampaknya tidak gemar dengan cara Anwar mengemudikan PKR.



Kenapa Anwar pinggirkan Chegubard, sedangkan pemuda itu berkahwin dengan anak saudaranya ?



Ada yang tidak kena dengan keluarga Anwar ?



Paling misteri, Khairuddin Abu Hassan anak saudara arwah Sulaiman Palestin dan mendakwa sepupu Anwar Ibrahim pernah membawa pesan Arwah Sulaiman Palestin bahawa halang kerakusan cita-cita Anwar untuk menjadi Perdana Menteri.



Anwar Ibrahim kunjungi arwah Sulaiman Palestin. Khairuddin Abu Hassan (bertanda bulat)



Khairuddin Abu Hassan mendakwa Wan Azizah pernah dua kali meminta cerai daripada Anwar Ibrahim.
Khairuddin dalam ceramahnya di Jelutong petang semalam mendakwa, kali pertama Wan Azizah meminta cerai daripada suaminya itu ialah pada tahun 1994 dan kali kedua pula pada tahun bulan September 1997 setelah mengetahui `latar belakang sebenar’ Anwar.



Khairuddin dalam ceramahnya turut mendakwa Wan Azizah pernah dipukul oleh Anwar apabila meminta cerai kali kedua menyebabkan dia melarikan diri dari rumah selama 10 hari.



Berdasarkan keterangan di atas, dapat dirumuskan, Mokhtar, Rani (arwah), Idrus, Marzuki, Rehan, Rosli, dan seorang lagi perempuan adalah anak Pak Ibrahim dengan Mak Yam.



Farizon satu-satunya anak tunggal Pak Ibrahim dengan isteri muda. Sukma Darmawan pula anak angkat yang tiada pertalian keluarga dengan Pak Ibrahim.



Anwar pula anak Pak Ibrahim dengan isteri yang mana ?

Sumber:daengsriwijaya
Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

134 comments:

Anonymous said...

Anwar adalah anak haram hasil hubungan sulit Pak Ibrahim dengan seorang nurse cina di Bukit Mertajam. Ibu kandung Anwar masih hidup dan berada di Singapura. begitu juga dengan adik-adik kandung Anwar dari keturunan Cina ramai di Malaysia.

Anonymous said...

Ya betul tu..ni bkn rekaan semata..ramai keluarga terdekat anurt tau cite ni termasuk rakan sekampungnya...dia nk tutup semua rahsianya tp allah sw.t maha mengetahui..surat beranaknya yg asal dan yg terbaru cuba minta dia lampirkan...jeng..jeng...

Anonymous said...

Lebih baik kalau ada member yang kat jabatan pendaftaran boleh tolong beri info.

Unknown said...

alahai,, mcm cerita rekaan kanak2 darjah 6.. main tabur je buat cerita, tanpa soal selidik, tanpa bukti tanpa asas... sorg bace setiap ayat yang mengandungi maklumat yg xbetul dah dapat 1 dosa fitnah yg lebih besar dari dosa membunuh... kalau 100 org yg bace? kalau 100 org yg share? kalau 500 org yg like? fikir2kan... jgn kite tambah dosa yg dah bertimbun nie..

Anonymous said...

Ada sesiapa boleh buktikan kesahihan cerita ni? Kalau tiada bukti ianya adalah fitnah. Oleh itu sila buat pembuktian terhadap dakwaan di atas. Tq

kambing said...

kalau org bg penerangan kate fitnah kalau fitnah depan2 tu mcm mnana kira pulak 1 pendengar satu dosa kalau beribu2 yg mendengar dan siap di cetak di you tube n DVD lg berapa pulak dosenya baca kaji buat pandangan jng la percaya bulat2 kita ni manusia yg ALLAH beri kan AKAL jadi pikir kan la SIAPA KITA NK TIMBANG DOSA PAHALA SESEORG

Anonymous said...

Alhamdulilah ada juga insan yg celik hati dan buka mata...sapekah kita untuk hukum seseorang..untuk saudara kambing sy setuju pendapat anda...bagi saudara huzaifah sy hormati pandangan anda tp ada beza fitnah dan pandangan..sila dtg ke p.pauh..carila generasi tua d sana anda akan kenal sape pak berahim like father like son...bagi sausaea huzaifah jika anda rasa ianya fitnah cuba anda tegakkan kebenaran untk anuar...zaman skrg fitnah dpnn matapun ramai yg pekakkan telinga n butakan mata...allah maha mengetahui sape yg benar..fitnah dan pandangan begitu juga pahala dan dosa semua bergantung pd pandangan setiap induvidu tp hukum allah telah termaktub dlm al quran..jgn mudah berpikir mcm budak darjah 6 bila memberi pandangan kerana setiao jwpn kata hati melambangkan kegelapan dlm mata hati..w.sallam

Anonymous said...

Itu aje? Apa masalah nye?

Aku inggatkan anwar penagih dadah tegar.
aku ingatkan anwar pendatang asing.
aku ingatkan........
aku ingatkan...

Banyak..

Dari dulu sampai sekrg, mana ada cerita yg bagus tentang anwar...

Aku fahamm.....

Jgn fitnah..
Tp ko copy mulut org punyer cerita sebar kan tanpa usul, ko kata itu cerita benar..?

Hihihikkkk...

Anonymous said...

Best gak ceta hikayat hang ni..susur galur keturunan Tun Mahathir ada tak??Publish sikit...kita pun nak tau jugak..mcm tak dak kena siar noo...

Anonymous said...

Takan nuar nk mengaku ha.ha..ko kalau dpt atau jd anak luar nikah takan nk mengaku..ha.ha..bodoh punya persepsi ko..dgr cite org dari sumber yg sahih tu allah bg manusia akal untk menilai bkn ikut mcm lembu ke sana ke mari bila di tarik..minta anuar bg salinan surat beranak dia dulu..org yg bercakap tu bkn org lain family member dia jugak..tulah org muda skrg mane tau sejarah pemimpin main ikut sokong je...fitnah pun blh terjadi bila menafikan pekara yg benae tanpa bukti....carila surat beranak dia..adik adik sepet dia ada salinan tu..

Anonymous said...

"Anonymous says: 20 May 2013 10:31
Best gak ceta hikayat hang ni..susur galur keturunan Tun Mahathir ada tak??Publish sikit...kita pun nak tau jugak..mcm tak dak kena siar noo..."

NI SEKOQ BANGANG DUK ADA ATAIH DUNIA NI!!!

BIOGRAPHY TUN DAH LAMA DITULIS. PI LA BELI BACA. SUSURGALUR KETURUNAN TUN JELAS DI CERITAKN SEJAK KECIL HINGGA SEKARANG...TIDAK ADA PERKARA YG DISEMBUNYIKAN TENTANG KISAH TUN DI ZAMAN KANAK2 YG RAJIN BERNIAGA MENOLONG IBUNYA...KAMU BUTA KA PEKAK ATAU TAK RETI MEMBACA??? BODOH TAK ABIS2 KALU JENAMA PR NIH!!

Anonymous said...

Madey asl mamak tu je yg aku tau kikiki sian melayu bangga dgn mamak.

Anonymous said...

Aku x bape tau la pasal anwar ni... tp mmg aku x caye kat dia dr dulu... anyhow aku penah keje kat IOI yg bapak dia jd chairman setelah diberi sikit share oleh Lee shin ching... memang aku x bekenan prangai pak brahim ni... jelas dipergunakan cina utk kumpul kekayaan... oleh sebab masa tu anwar TPM semua tanah berhampiran putrajaya dr IOI palm garden sampai kat puchong jaya IOI beli.... sebab tu Anwar pilih daerah Perang Besar jd putrajaya.... pastu dia lak boleh tuduh Mahathir amalkan kronisme la nepotisme la.... pastu aku dok kaji sape sekeliling dia masa tu... Yusuf Mirasa.. Marina Yusuf n byk lg... semua org2 tamak yg x reti besabar.... berbalik pada pak brahim... dia pon kumpul harta melalui kedudukan anwar masa tu.....

Kesimpulannye... tanpa masalah moral pon aku da tau anwar ni jenis propa je... xle pecaya lansung semua drama dia... pada penyokong tegar dia: lantak korang la kalo nak sokong dia sampai taksub... negara ni demokrasi... ikut suka korang la

Anonymous said...

Jika org kampung anwar tahu mengapa beliau boleh menang besar di negeri kelahiran beliau

Anonymous said...

Ada orang kata Anuwar 'smart' bijak. tapi bijaknya di mana? Bagaimana prestasi pelajaran dia masa di universiti dulu? Pelajar cemerlang? Berapa kali Anugerah Dekan dia dapat?
Memang nol tentang rekod pelajaran dia.

Dia memang 'smart'. 'Smart' menipu orang. Bab sekolah, bengap!

Anonymous said...

bab suruh orang bangang pergi merusuh.. dia memang terer..

Anonymous said...

Generasi muda ramai x taula..cuba cek anuar menang saluran muda ke tua..masa pru terbaru ni...yg cina india lgla mana tau..org bijak kelentong ni pandai putar belit fakta ni da tutup semya mulut org kmog dia dgn duit atau ugutan..asal keluar je cite saman sana sini..org kmpg blhla..sejarah x dpt ubah dpn allah..biarla org yg x percaya ni cari bukti psl kalau bg bukti pun dia nafikan...

Unknown said...

Yg menyokong Anwar tu yg bangang !

Unknown said...

Sapa yg reka cerita ni tolol n toyol.. bodoh tersangat bodoh.. cerita ini pun boleh dilakukan kpd najib yg mgatakan najib anak siapa? Ibu yg mana 1?

Unknown said...

kalau dia anak pelacur sekali pun siapa kisah???tengok jer la peribadi keluarga beliau... elok tutup aurat.. sederhana..berpendidikan..

Anonymous said...

Fitrah manusia itukan memng ke arah kebaikan :) Siapalah kita utk menuding jari kepada orang lain atas dasar keluarganya??
Baik dan buruk kita tetap hamba Allah..jgnlah memburukkan & mengeruhkan keadaan..apakata kita saling mendoakan kebaikan bersama :)

Anonymous said...

Pelik2 ramai jugak penyokong anwar ni...sampai dlm blog ni pon depa nak potong line...suatu hari korang dah kene liwat ngan anwar,bru korang tau sapa yang betul...!!!

Anonymous said...

kamu berani pertikai org, madey la, Tun Abd Razak komunis la, tp takut pertikai AnuWar Ibrahim?!

Pernah sapa selidik sapa Anwar?

Salasilah Anwar Yang Misteri.

Anonymous said...

crite altantuya tu pn rekaan Pakatan juga, bodoh.

Anonymous said...

kaki liwat lubang jubuq, anak keling paria! Anwar anak keling!
macai DAPig igt bapak dia tu siapa

Anonymous said...

siapa anwar itu hak RAKYAT utk tahu.

Anonymous said...

Cerita d atas mengarut ..... jeng jeng jeng sy buka sikit ..... siapakah Dato Khairuddin Abu Hassan ? Panggilan d kalangan sedara sedara dia adalah Dato Dud ..... yg kahwin ngan artis tu .... jeng jeng jeng ... kenapa plak Dato Dud ? Dia d suruh Mamak Kutty Mahader Mohamad dan juga arwah Khalid Jeffry ... yg cipta buku 50 dalil tu la ..... kenapa Mahader pilih Dato Dud ? kerana nak menghancurkan Anwar mesti dari kalangan ahli keluarga .... yg ada talian darah baru org akan percaya apa juga berita buruk pasal Anwar, Mahader otak bijak .... tp Dato Dud pun bijak dgn syarat dapat habuan .... so keluarlah buku 50 dalil ..... dah kaya dah Dato Dud siap kahwin ngan artis lagi.... nasib tak menyebelahi arwah Khalid Jefri .... mengadap Ilahi terlebih awal ..... cukup setakat ini dulu .... byk kang konpius plak nanti .... jeng jeng jeng ....

Anonymous said...

Susur galur Tun Mahathir tanya sama org Kedah. Mohammad Iskandar Bekas pengetua Kolej Sultan Abdul Hamid Alor Setar. Rumah mereka Di belakang kilang ais Jln pegawai. Masa remaja byk berniaga di Pekan Rabu. Nama bapa beliau diabadikan pada Sek Rendah Iskandar Alor Setar

Anonymous said...

Anwar was born in Cherok Tok Kun, a village on the mainland side of the northern Malaysian state ofPenang. His father, hospital porter, Ibrahim Abdul Rahman was believed to be of mixed Malay andIndian Muslim descent[86] 

Wey pundek. Hang duk gelak apa pi baca la wikipedia yg puak hang seniri tulis tu. Baca xmau. Anwar juboq tu mamak hang tak kata apa pulak. Bodo. Hang la melayu bodo. Kaji la dulu sebelum mengata. Phuii

Anonymous said...

Anwar was born in Cherok Tok Kun, a village on the mainland side of the northern Malaysian state ofPenang. His father, hospital porter, Ibrahim Abdul Rahman was believed to be of mixed Malay andIndian Muslim descent[86] 

Wey pundek. Hang duk gelak apa pi baca la wikipedia yg puak hang seniri tulis tu. Baca xmau. Anwar juboq tu mamak hang tak kata apa pulak. Bodo. Hang la melayu bodo. Kaji la dulu sebelum mengata. Phuii

Anonymous said...

Anwar was born in Cherok Tok Kun, a village on the mainland side of the northern Malaysian state ofPenang. His father, hospital porter, Ibrahim Abdul Rahman was believed to be of mixed Malay andIndian Muslim descent[86] 

Wey pundek. Hang duk gelak apa pi baca la wikipedia yg puak hang seniri tulis tu. Baca xmau. Anwar juboq tu mamak hang tak kata apa pulak. Bodo. Hang la melayu bodo. Kaji la dulu sebelum mengata. Phuii

Anonymous said...

SEMUA SUKU SAKATNYA KAKI PANTAT...

Anonymous said...

anwar penah bawak si gus dur ex presiden indonesia dekat satu forum sebagai ikon atau idola die,jeng!5....sape gus dur....bapak islam ilbrel indonesia....petandingan ratu cantik maknyah indonesia die yg bg hadiah kat pemenang...masuk surat kabar indonesia tau.

Anonymous said...

Bila lihat suma gmbr 2.. 1 je macai xsedar.. xda seorg pn perempuan xpakai tudung.. Suma bertudung n sopan2.. Macai bertindak ats nafsu n hasutan syaitan.. Tu sbb pemimpin xmelandaskan islam diperjuangkan dan pemimpin yg tkt pada Allah tu yg dihina.. Macai dan syaitan pisah tiada...

Anonymous said...

Jgn menilai buku pd kulitnye sahaja

Anonymous said...

Anwar's paternal grandfather was a Tamillian Hindu from India. He converted to Muslim when he married Tok Nen, a Malay maiden and settled Tok Nen's family house in Jalan Kilang Ubi, Bukit Mertajam.

To earn a living, the couple sells mee goreng and mee rebus, at a junction near Bukit Mertajam Railway Station.

Pak Brahim works as a hospital attendant. When he was posted to Sungai Bakap Hospital he had an affair with a Chinese nurse and bores him a male infant. Pak Ibrahim named him as Anwar.

Pak Ibrahim was very active in UMNO, so too Mak Jan, his first wife, who was Kaum Ibu leader in Seberang Perai. Pak Ibrahim took his house servant as second wife after an affair, to the chargrin of Mak Yan.

Pak Ibrahim was a blue eyed boy of late Tun Sardon Jubir, former Transport Minister and Yang Di Pertua Negeri Pulau Pinang, who took him to KL in late 1960s and appointed him as an officer in Tabung Haji when Tabung Haji was in initial set up by Government.

When Pak Ibrahim was at Tabung Haji he played-out many of his friends in money matters. When any new shares comes up, he and his friends jointly applied, but he always refunded his friends money after telling them that the share application was not succesful, but infact it was. And also with Tun Sardon's influence in Government, Pak Ibrahim was selected to represent UMNO /Perikatan in PAS stronghold Sungai Dua Parliamentary (now renamed Ptg Pauh) in the General Election and he won. Subsequently he was appointed as Parliamentary Secretary to Ministry of Agriculture.

Anwar attended his primary at Stowell School, an English medium primary school situated besides Bukit Mertajam High School. In the afternoon Anwar attends religious school at Jalam Kolam Air, a road leading to Bukit Mertajam recreacational hill. Those students who studied in this religious school are very well versed in memorising alQuran and the doas.

Later Anwar attended Malay College Kuala Kangsar (English Medium Secondary school controlled by Ministry of Education) not because his academic qualification but merely because of Pak Ibrahim influnce in UMNO leaders.

When Anwar was in Form 1 to Form 3, he always being sodomosed by his seniors in MCKK. Anwar was fair-skinned and comel when he was a kid. When Anwar was in Form 4 and 5, he himself turns on his juniors. His addiction to sodomy never ending until now. His MCKK former schoolmates knew that.

Wan Azizah? Wan Azizah was a Korean when Wan Ismail from Kg. Sama Gagah, Permatang Pauh adopted her as an infant in Korea. Wan Ismail was a senior Govt officer attached to Malayan Embassy in Korea at that time. After Korea stint he was posted to several states in Malaya/Malaysia including Kedah as a Federal Govt Officer in Federal Dept in states.

Too long heh... if u want to know more about Anwar or Anwar's family come over to Jalan Kilang Ubi, Ceruk Tok Kun. You can ask Mee Ketam stall owner, which is well known in Penang to elaborate further.

Thank you.

PUTERI said...

Macam cantik je keturunan Anwar ni ye..huhu..teringat kisah keturunan Kamal Atarturk.

Bila diselidik, rupanya memang lahir dr keturunan zina.

Bukan menidakkan anak zina, tapi dlm islam sendiri..anak zina tidak boleh menjadi imam dan jadi wali....itu hukum dlm islam

Nak pertikai hukum Allah?

Allah swt lebih tahu mengapa anak zina tdk layak menjadi pemimpin

PUTERI said...

Macam cantik je keturunan Anwar ni ye..huhu..teringat kisah keturunan Kamal Atarturk.

Bila diselidik, rupanya memang lahir dr keturunan zina.

Bukan menidakkan anak zina, tapi dlm islam sendiri..anak zina tidak boleh menjadi imam dan jadi wali....itu hukum dlm islam

Nak pertikai hukum Allah?

Allah swt lebih tahu mengapa anak zina tdk layak menjadi pemimpin

Unknown said...

kehidupan anwar memang sering dilanda dgn fitnah, jadi tak hairan macai umno haramjadah akan terus membuat fitnah.

Anonymous said...

kawan bapak aku pernah satu sekolah ngan si nuar tu, dia ada crita tentang kiash nuar dulu, memang dulu dia seorang ynag bermasalah dari sekolah lagi,tu tak termasuk lagi ngan kiash mak bapak dia.... tapi tak perlu la aku perjelaskan dengan lanjut lagi, nanti orang kata fitnah plak,,,, kalau muhong aku, muhong laa kawan bapak aku... yang pasti nuar satu famili memang bermasalah dengan masayarakat sekeliling...

Anonymous said...

nak tau salasilah Rosmah mansor boleh?

Anonymous said...

Abis tu citer bangla beramai ramai beratur mengundi tu cerita betul ka

MEMGC (Muslim Economy Management Group Corporation) said...

Seorg yg menutup keaiban peribadi seseorang, makan Allah akan perliharakan keaibannya. Tetapi Kalau seorg mendedahkan keburukan org lain, maka tunggulah masa di mana keburukannya akan didedahkan dan dia akan di hina dgn keburukan itu..

Anonymous said...

MEMGC, anda betul. Komen yang paling indah. Siapa dia skrg dan tindak tanduk dia skrg yang perlu kita pakat lihat, yang hak dan batil perlu ditegakkan..kalau sikap dia menghancurkan agama, bangsa dan negara, xperlu beri sokongan. Jgn taksub xkena tempat. Walaupun dilahirkan dalam lubuk yang paling kotor, InshaAllah boleh jd permata bernilai jika kn caranya. Pokok pangkal bukan terletak pd salahsilah tp keinginan untuk jd lebih baik. Jom pakat celik.

Anonymous said...

nk berumahtangga pon ada lihat keluarganya inikan pulak pemimpin. kalo salasilah keluarga tu takde kepentingan apa guna ada syarat2 hukum2 bg anak angkat, anak haram, anak laki, perempuan, baik buang tepi. lu boleh main dgn anak lu. xde hukum. comprende?

Anonymous said...

Mengenali keluarga DSAI secara dekat, artikel di atas ni ada benarnya. Memang keluarga dt ibrahim porak peranda sikit. Tapi saya tidak setuju sama sekali ianya dipublishkan untuk aibkan anwar dan keluarga. Biarlah apa dia buat dalam politik, tetapi mengaibkan keluarga anwar adalah tidak baik sama sekali.

Anonymous said...

Yalah tu..keburukan firaun didedahkan dalam al quran ???

Anonymous said...

Yg mati kebulur di baling tu betul ekk??
bukti berkotak kotak tu betul ekk?
Munfiq..

Anonymous said...

utk huzzaifa, tak perlu anda membebel byk2, apa yg perlu anda buat ialah minta anwar bersumpah dgn menjunjung Alquraan utk menafikan semua ini yg dikatakan fitnah. beranikah anwar...? rasanya satu malaya dah tahu..

Anonymous said...

kenapa Allah masih menyimpangkan anwar dari menjadi PM?? kenapa?? dah banyak kali dia cuba tapi masih gagal. Allah maha kuasa & mengetahui. setiap soalan pasti ada jawapan, sooner or later. esok, lusa, minggu depan, tahun depan, 10 tahun atau 100 tahun lagi kisah benar pasti terbongkar.
politic is dirty, politician is dirtier. tak payahlah kita pun nak jadi macam mereka.

Unknown said...

True indeed bro! Lorong sebelah masjid tok kun tu jln kilang ubi

Anonymous said...

Sampai bila anuar akan terus menipu rakyat? Dengan ketamakanya...

Anonymous said...

Bro, kau masih mentah dlm politik. X kenal siapa anuar ni.

Anonymous said...

Anuar x akan berani buat. Sbb dia tau dgn sikspnya yg angkuh, api neraka itu la tempat tinggalnya...

Anonymous said...

Ko tetap bodo, gi beli buku biographi dia. Ker ko.x de.duit, sekadar worrior keibord trooper yg miskin.x.bertauliah? Kah kah kah. Ak masih salut mahathir, sbb dia jujur dan bertanggungjawab utk semua org. Dia pemimpin yg adil.

Anonymous said...

Setelah memonopoli duit rakyat utk kepentingan keluarganya. Duit haram tu... Berkat ker pendisikan dia?

Anonymous said...

Tq for sharing the info, later we will send our journalists to interview u back there. Regarding Anuar background for historical archive documentation for nation.

Anonymous said...

Betul tu. Keburukan Abu Jahal, Qarun, Dajal, Abu Lahab siap kena laknat lagi. MEMGC perlu pergi belajar dengan Ulama muktabar bukan dengan ulama cap bulan.

Anonymous said...

setiap komentar yg dilontar anda akan dipertanggungjawabkan di sana nanti..

Kalau fitnah dan dibaca oleh beribu ribu orang .bayangkan sahamnya ..

Tapi sebaliknya jika apa yg dilontarkan itu benar ... dan membuat rakyat menjadi celik dalam memilih kepimpinan ..maka itulah yg terbaik...

Tak perlu taksub pada anwar atau mahathir ... yg penting kita nak tahu dan pastikan anwar yg bercita cita besar untuk Jadi PM ini benar benar layak dan bersih ....

Anonymous said...

Dia menang di Permatang Pauh? Dah tengok pola pengundi disana? Bangsa apa yang memberi unid kemenangan kepada beliau? Atas tujuan apa? selidik lah sikit....

Anonymous said...

NINA MASLIZZA KATA "kalau dia anak pelacur sekali pun siapa kisah??? tengok jer la peribadi keluarga beliau... elok tutup aurat.. sederhana..berpendidikan " APA DAH JADI SEKARANG... ANWAR DAN KELUARGANYA SOKONG ISLAM LIBERAL DAN LGBT DAN LAIN2 YG BERCANGGAH DGN ISLAM. WAHAI NINA DAH TERANG LAGI NAK BERSULUH KE ... "JANGAN NILAI ORANG DARI PAKAIANNYA". SEJAUH MANA DALAM BUMI ANWAR DAN KELUARGA DIA SEMBUNYI PUN, ALLAH SWT AKAN KELUARKANNYA DAN TUNJUKKAN KPD UMAT ISLAM. ITU PASTI !

Anonymous said...

Syabas dan Tahniah kepada DSAI.Teruskan usaha murni anda.Kepada mereka yang tak suka DSAI, jangan marah.relax.

Anonymous said...

Tak perlu tutup pun seluar dia dah terlondeh...siap tertinggal jam kelas lagi ...jam apa tu? Oh lupa Wan Azizah simpan kat....

Alahai MEMGC

Anonymous said...

Mak nenek Masliza

Orang pakai kopiah putih tak semesti Haji, yang berjubah tak semesti ulamak, tonggang tonggek solat belum tahu alim, kota buat saja print ah Allah.

Tapi yang jelas lagi terserlah kerosakkan dan kehancuran negara dan ummah di Tanah Melayu yang dibawa itu perlu kita halang dari berlaku.

Selidik lah jangan backup dengan hujah pendek je.

Anonymous said...

Cuba kamu sampaikan apa diatas apa? Fitrah?

Cite kat Nuar.... boleh dia buat?

Jangan cakap individu negara sendiri pun dia salai luar negara.... tak tahu ke?

Anonymous said...

Takde suspen nye pun....ni berguru ngan nuar kan kan kan?

Ingin Tahu said...

Nak tanya Pak Ibrahim ni masih hidup ke?? Nape tak pernah tgk dlm berita apa-apa cerita pasal Pak Ibrahim ni.. sakit ke? sihat ke? uzur ke?

Beb ni ayah Ketua Pembangkang ni.. Ape cer dia skang?

Ingin tahu
-27.11.2013-

Anonymous said...

Pe kejadah sokong yahudi pemimpin landaskan Islam?

Dah senget pengertian kai....

Seek and you shall find. Ustaz pondok pun leh gi Oxford..syaitan balek kat mu tu.

Anonymous said...

Beb orang dah kasi lead cari lah sendiri kasi puas hati lu dan kalau dah jumpa bukti baru leh backup nuar

Jangan jadi lembu....

Anonymous said...

Ada negara jadi huru hara disebabkan Rosmah Mansur?

Soalan bodoh balek pada diri...

Anonymous said...

Nak tengok anak bangsa negara agama semua hancur baru nak PERANG?

Time tu kau pun menyesal....

Anonymous said...

Brader kamu cakap tu betul....

But Islam Muslim Malay Bumiputera and the survival of the nation on the whole are at stake action need to be taken, staying idle and procrastinate not an OPTION.

Anonymous said...

Agreed

That's all is needed ie. Get to the bottom of the TRUTH...

Only then rakyat can make an intelligent choice.

Anonymous said...

MasyaAllah...wallahualam..tp masih sy kagum dgn datuk seri anwar sbb dia berjaya didik anak perempuan dan isteri beliau pakai tudung. Saya hormati beliau mampu mengimamkan solat di masjid. Byk benda baik yg beliau dh lakukan. saya tak tahula, pandangan manusia kan berbeza-beza. kita manusia biasa.

Anonymous said...

jom tgok video sehari bersama rosmah dlm youtube..haha..x solat langsung dehh..dok crita pasal nuar ja tau..crita la plak psl dr.M ka..psl posmah dirampas najib kaa..apa2 ka..dah nak sgt crita kan..kesian ja kt hgpa..

Anonymous said...

Bacalah keputusan pengahakiman bertulis mahkamah rayuan kes liwat anwar..ketiga tiga Hakim setuju kejadian liwat berlaku..yg silapnya masa dan tempat diragui..dr mahkamah majistret, mahkamah tinggi dan mahkamah rayuan kesemua hakim setuju kejadian liwat berlaku..kes saiful pun hakim setuju kejadian liwat berlaku cuma ada keraguan pada sampel anwar y diambil di lokap..bebal x sudah macai anwar ni..pergilah baca keputusan penghakiman..bangang macai pr

Anonymous said...

Minah ni kturunan haram gak kot. Tu yg sokong bebeno tu.

Anonymous said...

Sukma pun dia boh......mak tiri pun dia.........rumah mak tiri line clear.

Anonymous said...

Anak luar nikah boleh jadi wali dan imam dalam solat...anak luar nikah takda dosa. Yang dosa mak dan lelaki yang berzina dgn mak anak luar nikah itu...ada paham ka?jgn buat statement agama kalo tak tau...lagi sekali aku nak habaq anak luar nikah boleh jadi wali dan imam dalam solat jika cukup syarat dan layak wallahualam

Anonymous said...

Dalam Islam anak luar nikah takda dosa dan jika dia pandai mengaji dan cantik bacaan Al Quran boleh menjadi imam dan wali untuk nikahkan anak pompuan dia jika dia berkahwin. Anak luar nikah suci tu pasal nama anak luar nikah di bin kan dgn abdullah atau asma ulhusna. Abdullah adalah hamba Allah. Nabi Muhammad pun berbinkan Abdullah...so nama Abdullah bukan calang calang urang boleh bawa wallahualam

Anonymous said...

umno bodoh..penyokongnyer pun bodoh...

Anonymous said...

Siapa yg dok sokong anwaq kat sini yg boleh cerita sikit,tiang rumah pak anwaq kat to'kun tu berapa dn bentuk rumah tu Mcm mana??!! DEPA DOK BACKUP TAPI TAK TAU APA2 pun!! NANTI ORG TO'kun nak cerita!!!

Anonymous said...

Pakai tudung tapi masih menNYONYOT cendawan lecturer tu bagus kannn?

Anonymous said...

video NYOT NYOT tu ada lg tak? ahahahahahaha

Anonymous said...

Jangan la gaduh sesama melayu,

Anonymous said...

Takkan anuar jer kot...tum m ker, najib ker...kak jat ker...heheheh

Anonymous said...

Sahabat nabi dulupun asalnya kafir dan tidak bermoral tapi akhirnya menjadi semulia manusia.....maka dari manapun asalusurnya buka penentu baik buruk sifatnya....lebih baik perbetulkan dirii sendiri dr menjaja hal peribadi org yg belum tentu kesahihanya..

Anonymous said...

Ape faedah yg kamu dpt selain dari dosa...perbetulkan diri kamu dan didik keluarga mu dgn baik ada faedahnya...

Anonymous said...

Dah kamu duk benci anwar sangat kenapa....kamu fanatik umno sgt apa yg kamu dpt...sedarlah sikit kamu tu merempat kat negara sendiri

Anonymous said...

Sebenarnya beliau seorang yg berprinsip dan ada karisma sebagai pemimpin jauh berbeza dgn pemimpin umno kebanyakanya bodoh dan lembab....

Anonymous said...

Hanya orang bodoh saja yg tegar menyokong umno...

Anonymous said...

Bangang betul macai umno ni...bila masa pulak hakim setuju kejadian liwat berlaku kalu bodoh bangang sangat tak payah komen la mangkuk

Anonymous said...

Ada juga makhluk yg taksub ngn rosmah....memang huru hara ekonomi negara selagi rosmah ada

Anonymous said...

Wahai admin sila siasat latar belakang najib pulak ye.bagi ku senang nak pilih pemimpin.tengok isteri pemimpin ada tutup aurat??memang ye kau nk ckp org xtutup aurat xsemestinya jahat.tapi tugas wajob sebagai umat utk tutup aurat xjalankan.nak bercakap pasal keburukan org lain?harap maafla.hukum ALLAH pon nak tolak.malu la haish nk mengaku tu pemimpin.sudah2 la kalau nk sokong umno pun kalau yg dpt hanya kesusahan.mungkin kau xrasa kot kau kaya tp sila fikir org yg xmampu..hidup jgn selalu bongkak.merana diri.

Anonymous said...

negara kita aman walaupun umno lama dh pegang,aku tak caya kalau anwar jd pemimpin sbb backing dia byk bukn islam.org bukn islam mmg takkn sng kat kita sampi bila bila.cuba liht kejadian d thailand,myanmar,indon,iraq dan seluruh dunia.siapa yg di bantai,di cincang,wanita d rogol d bunuh kejam,ank ank,di cincg,perut ibu mengandung di belah...siapa yg melakukn..cuba kaji.aku berdoa agar kiamat cepat,krna aku tk sggup saudaraku d prlakukn sebegitu.tolonglah sesama islam.pm kta org islam,dia baik dlm melaksanakn tggjwb.aku yakn pm kta lebih sedih dr kta.lihatlh seluruh dunia cuba mnjatuhkn org islam,kta puas brtoleransi.jika musuh dtg dia tdk mmbri blas kasihan.jika dlm umno ada yg jht biarlah dia mndapt balasnnya.pokoknya negara kta aman.usahla hasut menghasuti,masih ada juga org bukn islam yg brhati luhur yg tahu baik dan buruk.tapi yg d risaukn jika ada pihk mmbuat fitnh n memburukkn keadaan takut prkara spt negara jran trjdi d negara kta.

Anonymous said...

negara islam pemerintahnya mestilh org islam..bersenang hatilah kamu jka kamu berada d bawah pemeritah islam yg masih mendirikan solat.sesiapa yang layak saja sebagai ganti..lihatlh d tmpt yg pemerinthnya bukn islam,kebanyakknnya d aniaya dan penghapusan etnik.ada yg tdk d ketahui.aku bukn fanatik pm n anwar,aku sygkn keamanan,hilai tawa anak anak,isteri yg mnyayangi,suami yg memahami,sanak saudara yg hormat mghormati.inginkah kalian mggadaikn semua itu jika memilih anwar sbg pm.mahukah,asam pahit busuk darah keluarga bertaburan di jalanan,prnhkh melihat secara depan kepala sendri prgaduhan pmbunuhan beramai ramai.bagi yg blum,rasanya tdk sama spt d lihat di media.pastinya anda amat bncikan prgaduhan.

Mohd Hazim said...

assalamualaikum.... andainya perdana menteri kita sekarang Dato Seri Anwar Ibrahim...dan Dato Seri Najib Razak menjadi ketua pembangkang...adakah semua cerita ini terboongkar? mesti org akan cari salah silap Najib...WHY? sebab pembangkang always wrong and the government always right... only in Malaysia... betul x? anwar ja jahat...najib ja baik...

guna otak dan pikir betul ke x? aku baca dari awal dan akhir...ada benda aku x tau... ada benda aku x leh nafi...sebab arwah paksu aku pernah menyewa dekat Cherok To Kun (kampung Anwar)...dan dari cerita dia... anwar mmg ada adik beradik yang bermasalah...itu aku x nafikan...

Anonymous said...

Yahoo,
1, Anwar buat Bank Islam, lepas aku dari Riba
2. Yahoo Anwar buat insurans islam lepas aku lagi dari riba,
3. Yahoo adanya ABim, yahoo adanya Universiti Islam.
4. Yaahoo adanya bahasa baku,
Ko yang komen buruk apa jasa ko kat islam melainkan sebar fitnah. Malaun semua entah sembahyang lima waktu pun tak tau.

Unknown said...

MasyaAllah ,.,
Mmg t'nyata dunia nak kiamat,.,tabur2 lh fitnah byak2 lagi ye ,.,agaknya org yg buat fitnah x baca hadis kot,.,sb2 lh main ckp mcm tin kosong ,.,.
B'taubAtlh,.,sb nraka mmg mnunggu org yg mmbuat fitnah ,,,

Anonymous said...

Pembohong la ni semua rekaan

Anonymous said...

orang yg buat cerita.ni confirm dapat upah kot... pasal org bodoh saja dan.org takdr iman yg suka buka aib orang.
ramai org tau anwar berperibadi mulia dan keluarganya bahagia...ramai org umno yg cemburu agaknya dgn anwarr psl dia sgtlah berkarisma...dan byk pengikut.

Anonymous said...

Ya Allah, daripada korang sibuk duk bergaduh membela menuduh orang apakata korang semua pergi solat istikarah mintak petunjuk dengan Allah supaya tunjukkan jalan mana pihak yang benar mana pihak yang salah. kita datang daripada Allah dan kembali kepada Allah. kita sepatutunya bersyukur kerana masih diberi peluang utk melihat dunia. jangan disebabkan hal ni, bangsa kita gaduh sesama sendiri. nak ke keluarga kita berpecah belah? gaduh sini gaduh sana, bom sini bom sana. Nauzubillah. mudah mudahan dilindungi Allah. kita kan hidup bersaudara sesama islam. jangan disebabkan ini agama kita tergugat. ingat, dunia ni bukan milik kita. kita hanya meminjam. nikmat yang Allah bagi tu, gunalah dengan sebaik2nya. sekali kita tersilap pilih, nak jawab apa di akhirat nanti? fikir lah masak masak sebelum melakukan sesuatu. ingat Allah. jangan disebabkan kita salah memilih, nyawa orang tidak berdosa menjadi mangsa.

kita sebgai rakyat, memang lah anggap tugas jadi orang besar besar ni mudah je. cakap tu ni. rancang tu ni. siap. tu dari pandagan sebelah mata. tapi cuba kalau kita berada di tempat mereka skrg, kena pikul tanggujwab besar, jaga nyawa rakyat, fikir tu fikir ni. korang ingt mudah ke? tu baru dunia, belum akhirat lagi. nanti Allah akan tanya macam macam kat kita tentang apa yang kita buat semasa hidup. apa yg kita buat sekecil mana pun Allah akan tanya.

apa-apa pun, mintaklah dengan Allah sebelum membuat keputusan. Allah dah permudahkan kita untuk melakukan solat istikarah sekiranya kita berasa sukar untuk memilih. jangan la main menunding jari salah kan itu ini. kita sibuk salahkan orang sedangkan apa yang kita buat tu belum tentu dapat ganjaran pahala.

Unknown said...

Nak cari biografi DSAI lahhh.ader dok?

Anonymous said...

Ko ingat semua yg tutup aurat tu terus masuk syurga??

Anonymous said...

Alhamdulillah didik pakai tudung tapi boleh isap aiskrim lecturer

Anonymous said...

Kalau rasa ianya rekaan sila ke permatang pauh dan cari org2 tua sezaman dengan pak brahim ya

Anonymous said...

Pikir sendirilah.. mengapa kawan2 rapat beliau ramai menjauhkan diri seorang demi seorang, peguam beliau pun tarik diri... mereka ini yg benar2 tahu sejarah beliau selain keluarga beliau. Yg tinggal pemyokong beliau yg tak tahu sejarah beliau. Dan penyokong parti yg selairan dan berfikiran sama iaitu menumbangkan kerajaan yg ada.. apa akan jadi jika kerajaan dr pakatan mereka naik?... beliau dalam genggaman mereka...

Anonymous said...

Bodohnya puak umno tahi, takde kerja lain, asyik tabur fitnah jer, oklah saya sendiri pun benci anwar masa dalam umno, tapi sekarang dah keluar umno pasti dah tak giler seks, yg dalam umno memang semua orang tahu, gila segala gila

Anonymous said...

Pakai tudung pun tk semestinya baik...yang penting hati dan niat..

Anonymous said...

Apa jasa anwar pada malaysia????...macai pakatan ade yg bleh jawab....ak tgk jasa anwar ni menghuruharakan malaysia adalah...bangang abadi macai pakatan rakyat ni..mgkn dorang suka dengan bontot anuwar kot....

Anonymous said...

Macai pakatan ni suka duduk bwh ketiak cina dapig...nnt bila mesia dah ditawan cina baru korang tahu langit tu tinggi rendah...nnt bila dah hak keistimewaan melayu dihapuskan baru lah macai panas...eh macai...kalo tk kerana sbb hak istimewa org melayu...org melayu takkan ke mana lah...tk leh msk u pn..merempatlah di tanah air sndiri...berterima kasihlah pada yang memperjuangkan kemerdekaan tanah air..akhir sekali yang dapat aku simpulkan macai pakatan rakyat adalah yang paling bangang!!!!!!!!!!

Dee said...

Ya Allah, ya Rabbi, sekiranya anwar ibrahim ini, berniat jahat.... kau jauhkanlah dia dari kami rakyat malaysia.. sekira sebaliknya.. letakkanlah dia d mana sepatutunya..aminnn

altis said...

Bagus jugak cerita ni. Aku cadangkan cerita ni disebarkan dengan meluas bukannya secara u derground ni aje. Barulah anwar berpeluang ajak penulis ni berborak sakan dimahkamah. Kalau kalah sipenulis ni kenalah bayar sikit duit kopi pada anwar. Amacam.. Ada bran...

Lumrah Hidup said...

Bertaubat la.. Jaga diri sendiri.. Knp nk menaibkan orang.. Kita suka mengaibkan orang tapi kita tidak sedar kerana kita mengaibkan diri kita sendiri.. Jelas siapa anda tu.. Blom jumpa lg saya da tahu macam mana anda ni.

Anonymous said...

fakta ke auta.... gila kome ni ... penin aku nak bace ...

Anonymous said...

Semoga Allah memelihara tanah ini daripada pemimpin yang berpura2. Ameen.

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Pendedahan tidak berfakta,bukti yg ditunjukkan tidak kena mengena dgn ayat yg ditulis,boleh plak penyokong umno n madey kutty ni org yang menuduh tak kemukakan bukti tp org yg dituduh disuruh sediakan bukti,patut la makamah kat malaysia ni cacamerba sbb ikot undang2 org yg menuduh x perlu bukti tp org yg dituduh perlu sediakan bukti,biografi madey kutty x boleh pakai sebab dia ubah fakta susur galurnya bukan berasal dari kedah tp dari karrala india,

Anonymous said...

Tak usah gaduh. Ni ada masalah lagi besar.

PAS nak buat Hudud, UMNO nak sokong. DAP dan PKR tentang Hudud, PAS pulak nampak okay.

Apa hal?

Lebih baiklah UMNO saja yang bawak usul di Parlimen. PAS tak boleh diharap. Tapi, nanti jangan PAS tak sokong pulak.

Anonymous said...

anuar tolak hudud ini fakta....ade sape2 nk bantah.....najib x tolak...tp katenye dlm proses nk menerangkn kpd rakyat ape itu hudud....xkire la niat najib nk lambat2 hudud o xnk jlnkn trus hudud tu aku xtau....tp nuar tolak hudud tu dh trang2 ok...sape nk bantah dgn kenyataan aku ni silekn.....

Anonymous said...

astaghfirullah... sudahlah ckap psl keburukan org lain .. soal ank sapa tu jgn d prtikaikn.. pd aslnya kita semua smA ja.. HAMBA ALLAH .. klau apa yg diceritakn NI mrupakn fitnah semata2, NERAKA jawbnya.. Ni semua DUNIA ja.. Tolonglah ingat,kita semua akn MATI !! .. SESUNGGUHNYA FITNAH ITU LEBIH KEJI DARIPADA MEMBUNUH ..nmun sebliknya, klw ini bukn fitnh pn, jgn diwar2kn.. mengaibkan org..slh dr sisi Islam.. maaf~

Anonymous said...

Ini soal nak memilih siapa yang betul-betul layak menjadi pemimpin negara yang aku kasihi... oleh sebab itu aku sebagai rakyat ingin sangat-sangat mengetahui latar belakang mereka samada yang buruk atau yang baik tak perlulah nak sorok bawah bantal... andai seseorang tu tak ada keinginan hendak menjadi pemimpin negara yang kukasihi ini aku tak ingin mahu tahupun latar belakang mereka...

Jika aku dah tahu baik dan buruk termasuk latar belakang mereka maka bolehlah aku memilih siapa yang layak di antara mereka... kalau tak ada antara mereka yang berlatarbelakang 100% baik maka aku akan memilih yang peratus kejahatannya paling kurang.

Titiragayan said...

Assalamualaikum semua kita tak payah dok mengata org dok citer keburukan org..kita cermin diri dulu seblum nak komen..klau nak tahu sejarah anwar mai PNG..Buat kajian jgn dgr radio buruk..APA yg terjadi skrg kt p.pinang. projek quensbay terbakalai brapa lama..salah siapa.. Cuba tgk projek2 skrg sapa kontrol.

Titiragayan said...

Tgk DRI hartanah skrg dimasa akn dtg mampu lah anda memiliki...klau x bertindak DRI skrg.. X payah nk bergaduh2 kita bersatu wujudkan persatuan bumiputra Malaysia..tubuhkan koperasi utk org bumiputra..rangka p



elbagai strategic pembangunan bergantung kepada kelebihan masing.buka ekonomi kukuh nak buat apa takdak masalah

Anonymous said...

kalau cerita buruk Anwar sejak dari 1998 lagi.. boring la

Anonymous said...

Kelakar la citer ni, macam baca karangan budak sekolah. Budak pmr pun bagus lagi kot dari ni. Kalu pasal hal sedara mara menteri jadi kaya tiba2 tu memang la logik sbb dri start merdeka sampai la pemerintahan pm yang sekarang mana ada sedara mara menteri x dapat projek atau duit banyak2... Kroni tu tak payah la nak cakap memang bercupak harta dalam dan luar negara... Fitnah tetap hukumnya fitnah... Kalaunbetul mana buktinya???? Sejak tahun lepas sampai hari ni apasal x keluar2 bukti lagi???

Unknown said...

Cuba banding kan ank2 pm dgn ank2 anwar ibrahim. Yg mna lebih baik.dr segi jaga aurat dan pendidikan.rasanya ank beranak anwar ibrahim lgi ok kot.allah hu hallam

Anonymous said...

Kalaupun cerita ini benar tetapi adalah dilarang untuk menceritakan aib orang Islam lain. Apa si pencerita ni bukan Islamkah atau 'Part time Muslim.?

Anonymous said...

i hope semua yang maki seperti tiada dosa, penuh lah amalan ibadah tu ye? politic like a game. just watch and relax. politic je kot.
orang politic relax, kita? sibuk memaki hamun macam pkar kehidupan. just saying. enjoy your life.

Unknown said...

Poyo betul semua yg tukang fitnah kat atas ni.. Lu punya sembang serupa roti chapati pun boleh terbang..

Anonymous said...

Anwar.... Baru keluar penjara terus nak kuasa....betul ke cara ni

Unknown said...

replica bags sydney replica bags joy replica bags review

Anonymous said...

Hadirrrr membaca komen. Aku datang dari masa depan. Anwar dah selamat jadi PM 10 Malaysia kikiki

Anonymous said...

Lahanut punya papanon..skng da jd pmx..ptut pangai cm hanat je