.

Apabila Idealogi Anak Muda Dipengaruh

Seorang pelajar USM Pulau Pinang telah mengeluarkan sebuah kenyataan di laman blognya yang ingin meletakan bom di helikopter yang akan dinaiki oleh Perdana Menteri Malaysia Dato'Seri Najib didalam lawatan PM ke kampus tersebut minggu depan.

Pelajar Kolej Kejuruteraan tersebut telah ditahan oleh pihak polis serta merta apabila tulisan beliau dilaman blognya dapat dikesan oleh pihak polis. Jika sabit kesalahan pelajar tersebut akan berdepan dengan hukuman 2 tahun penjara atau denda atau kedua-duanya sekali.

Ini lah dia bukti idalogi anak muda telah di kotori oleh dakyah palsu Puak-puak pembangkang yang sibuk mendesak para pelajar menuntut pemansuhan AUKU. Bukan sahaja melibatkan secara langsung didalam agenda politik mereka malah para pelajar IPTS dan IPTA juga digunakan sebagai salah sebuah senjata pembangkang untuk cubaan mereka menakluki Putrajaya pada PRU-13 yang bakal menjelma pada bila-bila masa sahaja.

Pihak polis menyifatkan kes tersebut adalah sebuah kes yang berbaur ugutan kepada Perdana Menteri Malaysia Dato'seri Najib tun Razak.
Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: