.

DEDAH!!!! SURAT ANWAR IBRAHIM

Assalamualaikum.

Kawan-kawan lama Anwar Ibrahim masih menyebut Sheikh atau Syeikh atau Share...jika kamu berjumpa dengan simpatisme Anwar yang masih di dalam kerajaan atau di luar kerajaan, di dalam atau di luar UMNO dan Pas, telinga kamu akan berdering dengan sebutan-sebutan di atas Sheikh Syeikh atau Share kot...

Anwar, kamu jangan dok ego sangat, tahun 1970an dulu kerajaan Saudi berikan dana kepada ABIM  bukan kepada kamu Anwar. Masa itu kamu hanya tahu melalak di jalan raya ibu kota KL konon kamu kata terlampau banyak iklan-iklan dalam bahasa Cina, kamu nak iklan-ikaln itu ditukar kepada iklan berbahasa Melayu. Sekarang macam mana Anwar? Kamu pulak yang terlebih-lebih bukan.

Kamu patut berterima kasih kepada Tengku Razaliegh, ketika itu Raja Saudi bertanya Tengku Razaliegh kepada siapa nak beri dana persatuan Islam, Tengku Razaliegh sebut ABIM dan kamu pula kebetulan Presiden ABIM selepas kamu secara tipu meminggirkan yang lain, nasib baiklah Tengku Razaliegh tak sebut Ustaz Ismail Mina, Ustaz Fadhil Nor, Mat Sabu dan Sanusi Junid. Sebab itulah kamu masuk UMNO dan tak masuk PAS, sebab kamu ketika itu dah gila dunia, gila wang, gila harta.

Pasal Share di atas..kamulah sebenarnya yang merosakkan UMNO. Sebelum kamu masuk UMNO tak da politik wang...tapi kamulah wahai Anwar yang mencetak wang not RM1000 dan RM500 lalu kamu agih-agihkan ke seluruh negara, ke seluruh perwakilan, di bawah pintu, kamu kurung perwakilan, kamu bagi duit, akhirnya kamu menang juga, tapi kamu masih sakit hati sebab Abdullah Ahmad Badawi juga turut menang. Ahkhirnya Anwar, Allah beri jawatan Perdana Menteri kepada Abdullah Ahmad Badawi dan bukannya kepada kamu. Itulah Anwar, kamu sudah lupa Tuhan kamu.

Pasal Share...bukan sheikh lah..pasal share...kamu beri kepada orang-orang kamu di dalam UMNO bon-bon atas kertas, share-share yang boleh dibawa ke bank-bank dan ditukarkan menjadi wang ringgit. Kamulah sebenarnya yang menghancurkan Bank Bumiputera, bukan Tengku Razaliegh Hamzah. Ku Li pakar ekonomi Melayu Islam sebab itu Dr Mahathir menerimanya semula, tetapi kamu lulusan sastera yang berlagak pakar ekonomi yang menghancurbinasakan orang Melayu dan Islam di Malaysia ini. Kamu lebih banyak memberikan projek-projek gila membina jalan, membesar jalan, membersih jalan, maintainance jalan kepada kawan kamu di bank Hong Leong yang hampir mati ketika kamu dipecat. Boleh kamu beritahu rakyat Malaysia, berapa banyak lagi not RM1000 dan RM500 yang disimpan di luar negara.

Kamu marah Dr Sidiq Fadhil, Dr Sidek Baba dll pasal kamu Anwar lepas tangan isu IKD menerima dana Yahudi untuk mencetak menyebarluaskan faham-fahaman Plural dan Liberal kamu, kamu kata itu kerja Kamarudin Jaafar, sekarang apa jadi dengan Irshad Manji...Kamu berdiam diri bukan. Janganlah pula dok menipu intelektual lah Anwar.

Dulu kamu tipu kami konon orang Baling mati kebuluran, sekarang balu-balu dan harta anak yatim Memali disalahguna, ditipu dan dicuri kenapa kamu tak perjuangkan. Pas mana boleh harap,  mereka tak akan mengaku walau berak di tengah jalan, itu memang falsafah Pas, kalau salah jangan mengakau walau tercirit di tengah jalan.

Anwar Anwar aku heran dengan kamu ini, sudah 64 tahun tapi masih bernafsu dan gila lagi...

Orang Lama.
Kuala Lumpur.
Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: