.

GEMPAR!!!!!!! AZMIN ALI AKAN TERUS DISIASAT!!!!!!!!

Tan Sri Hadenan Abdul Jalil Panel Pengerusi Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mengarahkan panel penyiasat untuk menyambung semula siasatan terhadap YB.Azmin Ali diatas laporan memiliki harta yang lebih dari kemampunya sewaktu menjalankan tugas sebagai Setia Usaha Sulit (SUS) kepada Anwar Ibrahim ketika menyandang jawatan sebagai Timbalan Perdana Menteri Malaysia sekitar tahun 1995-1997.

"Kes tersebut disambung semula apabila terdapat bahan rujukan kes yang baru dan ia disiasat untuk memastikan kebenaran tuduhan yang dibuat." Katanya kepada pemberita. 

Anwar Ibrahim adalah antara yang dipanggil bagi membantu siasatan berjalan dengan baik dan lancar agar semuanya bukti diperoleh oleh pihak SPRM. Raja Petra kamarudin yang ditemui di London pada bulan lalu telah menyerahkan beberapa dokumen penting yang isinya terkandung SAH berapa nilai harta yang dimiliki oleh Azmin Ali dan isterikan Shamsidar Taharin. Diantaranya adalah memiliki kereta dan rumah banglow serta saham yang bernilai RM10juta Ringgit didalam bentuk wang dan juga cek. 

Menurut pengendali MalaysiaToday itu lagi (RPK), bahan bukti yang boleh menyokong SPRM mengenakan tindakan keatas bekas penjawat awam dan isterinya itu telah cukup dan bukti serta dokumen tersebut adalah sah mengikut undang-undang. 

Pengerusi SPRM Tan Sri Hadenan Abdul Jalil didalam kenyataanya turut menyatakan , " Walaubagaimana , kes siasatan ini akan tetap diteruskan dengan teliti sehingga dakwaan tersebut adalah benar". katanya kepada pemberita. 

Bagi membantu siasatan lagi , Tan Sri Hadenan turut memanggil semula Bekas Ketua Pengarah SPRM pada ketika itu iaitu Shafee Yahya manakala pegawai penyiasat pada ketika itu telah pun meninggal dunia. 


Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: