.

HARUS BACA !!! LELAKI DAYUS SEBAGAI PEJUANG PAS !!!!!

Kerana perbezaan fahaman politik ISTERI diceraikan , itu yang berlaku di Kelantan , semalam. Bilamana pengorbanan seorang isteri yang memegang jawatan sebagai Ajk Wanita UMNO sanggup melepaskan jawatanya kerana menghormati pendirian suaminya yang talsub kepada PAS. 

Berlainan pula di sebelah Pulau Pinang ni , Seorang wanita yang berusia 60 tahun pernah menitiskan air matanya apabila TWH berjaya menemuramah wanita tersebut. Apabila pertanyaan TWH berbaur fahaman politik , wanita tersebut terus menceritakan apa sebenarnya yang terjadi di kawasan beliau. 

Sejak Parti Pembangkang memrintah Negeri Pulau Pinang ,Laungan Azan yang menjadi pertanda kepada Orang Islam untuk menunaikan Solat Fardhu kini semakin tidak kedengaran dikawasan tersebut. Sedangkan 4 blok Kondominium Mutiara , dikelilingi oleh 4 buah masjid. tetapi sayangnya Azan subuh , semakin tidak kedengran , pendek kata dari subuh sampai ke waktu isya' Azan tidak kedengaran langsung dikawasan tersebut . 

Yang paling memalukan lagi apabila puak PAS sendiri yang bila bersembang bab Agama , perjuangan Agama , mcm langit nak runtuh , tetapi LAUNGAN AZAN pun payah nak dengar. Itu lah hakikat sebenar apa yang terjadi kepada Orang Melayu beragama ISLAM di Pulau Pinang. 

Wanita tersebut juga turut menceritakan kesedihanya terhadap suaminya taksub kepada perjuangan PAS , Wanita tersebut telah pun berkahwin dengan suaminya sudah hampir 25 tahun , tetapi kerana fahaman politik yang berlainan , serta teguran yang dibuat oleh wanita tersebut kepada suaminya berkenaan dengan ISU AZAN dikawsanya , wanita tersebut dimaki oleh suaminya. " ORANG UMNO APA TAU BAB AZAN NI , HANG PI TENGOK MASJID BATU dan PAPAN , MANA ADA ORANG NAK SOLAT KAT MASJID PAPAN , SEBAB MASJID PAPAN UMNO PUNYA. HANG TAU PASAL APA ORANG TAK MAU SOLAT KAT MASJID TU ? HANG PI TANYA SENDIRI.." Alangkah luluh hati seorang isteri bila ditempik oleh suaminya yang PRO-PAS. 

NAmun jawapan yang dinantikan sehingga ke hari ini masih tidak diberikan oleh suaminya. Paling sedih sekali apabila , suaminya halau wanita tersebut dari tempat tidur kerana perbezaan fahaman politik. Bukan setakat halau dari tempat tidur sahaja , malah halau keluar dari rumah juga pernah dilakukan oleh suaminya yang kini telah dianggap sebagai seorang lelaki DAYUS dan PEJUANG ISLAM YANG DAYUS !!!!

TWH : 

Hakikatnya , ini lah dia mantaliti perjuang PAS yang taksub dengan fahaman dan permainan politik PAS. Sehingga sanggup mengenepikan tanggungjawabnya sebagai seorang suami , seorang bapa dan tanggungjawabnya sebagai seorang pemimpin keluarga. Maka tidak hairan lah jika PAS menjadi dituduh sebagai balaci DAP dan PKR , kerana semua ahlinya adalah dari golongan LELAKI DAYUS!!!



Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

1 comments:

Anonymous said...

admin, tlg lihat perkara ini dari perspektif Islam...
1. kisah rumahtangga bergolak bukan tertumpu kpd fahaman politik saja...kdgkala fahaman berbeza dari mertua pun boleh jadi,fahaman tentang nak buat rumah pun ada...so, tiada isu berbeza fahaman...
2. sang suami, walaupun apa fahamannya, AlQuran sewajibnya menjadi panduan, maknanya suami wanita tu wlpun fahamannya PAS...ia tidak mewakili suami2 lain yg menyokong prinsip PAS...ada yg lebih bijak dan bukannya yg menyokong membuta tuli...menjadikan PAS sbg alasan...
3. wanita itu juga ada hak...ada sistem syar'iah bab rumahtangga utk minta nasihat,kaunseling dsbgnya
4. bab azan...kalau nak kesahihan, jadilah org Barat (yg bukanpun Islam) yg akan jlnkan kajian utk dptkan bukti...pergi seluruh PPinang...dptkan bukti, duduk di semua tempat di waktu subuh hingga Isya' dan lihat kebenarannya
5. kita terlalu senang disogokkan dgn berita yg mingkin ada unsur fitnah dan dibiasakan dgn fitnah itu berita benar tanpa perlu diselidik mengikut hukum syara',segalanya ambil mudah dan dlm masa 50 thn lebih usia negara kita, pembangunan tinggi melangit ttpi akhlak pemimpin dan rakyat terus jatuh ke 'longkang'..
6. fikir-fikirlah...