.

BONUS !!!!! BONUS !!!! SERONOK SANGAT ORG GOMEN !!!!!!


Melompat la orang-orang gomen hari ni , bila dapat tahu ada imbuhan tambahan iaitu bonus kepada hampir 1.2 juta kakitangan kerajaan yang diberikan sebagai tanda terima kasih Kerajaan kepada setiap anggotanya yang telah berkhidmat untuk kerajaan Malaysia.

Ini telah menjadikan jumlah bonud yang diterima oleh setiap kakitangan kerajaan adalah sebanyak RM Sebulan setengah gaji kesemuanya. Setengah gaji yang telah diberikan awal oleh kerajaan Malaysia sewaktu musim perayaan yang lalu , kini didalam pembentangan bajet 2013 , Dato"seri berbesar hati mengumumkan bahawa ada tambahan lagi bonus kepada penjawat awam sebanyak sebulan gaji lagi yang akan dibayar apabila menjelang sesi persekolahan yang baru bagi tahun 2013 nanti. 

Secara tidak langsung ianya akan mengurangkan bebanan kepada ibu bapa untuk memberikan segala kelengkapan yang cukup bagi anak2 mereka ke sekolah. 

Kini menjadi tugas setiap kakitangan kerajaan untuk memajukan lagi kerajaan Malaysia dengan meninkatkan mutu kerja mereka masing-masing. Apabila setiap mutu kerja mereka meningkat , ini akan menambahkan lagi perkembangan yang baik untuk masa depan kepada Kerajaan yang memerintah. 

TWH berharap mutu kerja akan lebih cemerlang dari yang sebelum ini. Memang betul apa lah sangat dengan pemberian bonus sebulan setengah gaji tu jika dibandingkan dengan kederat mereka yang berkhidmat untuk kerajaan. Tetapi setidak-tidaknya , kerajaan tidak mengabaikan kebajikan setiap penjawat awam dengan mengurangkan beban untuk mereka yang bekerluarga bagi memastikan anak-anak mereka pergi ke sekolah dengan keadaan yang lebih selesa. 




Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: