.

GEMPAR !!!! RATUSAN RIBU TELAH DIEDAR !!!!!





Cyberjaya: Hari pertama pendaftaran permohonan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) 2.0 semalam, menyaksikan ratusan ribu borang diedarkan di seluruh negara. 

Ketua Setiausaha Perbendaharaan, Datuk Seri Dr Mohd Irwan Serigar Abdullah, berkata orang ramai mula mendapatkan borang pendaftaran di kaunter Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN), Pejabat Pembangunan negeri dan pejabat daerah, selain mendaftar secara online dan melalui organisasi tertentu. 

Dapatkan borang 

“Hari ini mungkin tidak terlalu ramai pemohon kerana baru hari pertama. Selain itu, mereka yang sudah menerima BR1M sebelum ini juga tidak perlu lagi mengisi borang,” katanya selepas merasmikan Sambutan Hari Inovasi LHDN di sini, semalam. 

Macam semut dapt gula la , selepas borang permohonan BR1M 2.0 diumumkan telah diedar ke seluruh tanahair semalam.

Bukan sikit yang telah diedarkan RATUS RIBU SET BORANG telah diedar untuk hari pertama bermula semalam. 

Agihan yang pertama bagi permohonan BR1M ini adalah dijangka akan diedarkan pada Awal Januari 2013 nanti.

Dengan pengalaman yang BR1M pertama dahulu , kerjaan percaya bahawa DataUpdating berjaya dilakukan dalam masa dua bulan , namun kepada pemohon yang pernah membuat permohonan BR1M lepas yang mengalami perubahan jumla isi rumah sama ada ada isi rumah yang telah meninggal dunia perlu mengambil borang BR1M semula untuk mengemaskini semula data peribadi pemohon.


Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: