.

GEMPAR !!!!! PERKAUMAN ADALAH TUNJANG UTAMA PR !!!!

LGE terus dikecam oleh pemimpin cina kerana tindakan beliau mendesak kerajaan untuk membenarkan kalimah Allah digunakan didalam kitab Bible Kristian. 

Isu ini dianggap sebuah isu yang akan menyentuh sensitiviti perkauman khususnya kepada seluruh Orang Melayu -Islam di Malaysia .

aku menyifatkan bahawa LGE sedang bermain dengan isu yang bersangkutan dengan perkauman , LGE menyedari bahawa isu ini bakal menaikan kemarahan orang-orang melayu -islam di Malaysia , jika LGE (DAP) menitikan kemanan di Malaysia , mengapa perlu mendesak kerajaan untuk meluluskan penggunaan kalimah Allah didalam Kitab Bible ? Ini jelas menunjukan bahawa LGE sengaja ingin menimbulkan kontroversi agar kerajaan mengeluarkan garis panduan serta ianya akan memperlihatkan bahawa kerajaan tidak "DEMOKRASI". 

Ini rakyat Malaysia perlu bijak untuk menilai setiap tuntutan yang dibuat oleh pihak pembangkang yang menentang kerajaan yang memerintah. Terutama sekali , orang-orang islam yang menyokong kepimpinan pembangkang. 

Dalam soal ini juga aku tidak melihat bahawa PAS berdiri dengan tegasnya menentang apa yang diinginkan oleh DAP> PAs dilihat hanya berdiam diri dan meredhakan apa sahaja tindakan rakan sekutunya , asalkan barisan pembangkang berjaya menawan putrajaya. Nik Aziz sendiri menyendiri , Hadi Awang hilang entah kemana , Husam Musa hanya menurut sahaja . Itu lah dia barisan kepimpinan PAS. So far , didalam Muktamar PAS juga tidak ada timbulnya isu tuntutan DAP kepada kerajaan Malaysia agar meluluskan permohanan tersebut. 

Persoalan yang timbul dalam pemikiran aku , Dimana perjuangan PAS yang sebenarnya.? dakah HUDUD , NEGARA BERKEBAJIKAN atau hanya sekadar anjing yang menyalak untuk memenangkan barisan parti dibawah PakatanRakyat . 

renung-renungkan .. 




Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: