.

GEMPAR !!!! PERNAH TERSUNGKUR KERANA SABAHAT KARIB !!!


Pernah diceritakan oleh seorang sahabat yang dahulunya ahli dap, akan komplot mereka mengangkat kristian sebagai agama rasmi negara.

Pernah juga ditanyakan bagaimana dap mahu lakukan, sedangkan umat Islam di Malaysia adalah rakyat majoriti? Dijawabnya dengan tenang.. Mereka akan gunakan PAS.. 

PAS? Parti yang dari dahulu sehingga sekarang kecoh yang mereka pejuang Islam akan membantu DAP menjadikan agenda terkutuk mereka realiti? Walaupun aku ni bukan penyokong pas.. Jauh sekali menyokong umno.. Tidak sesekali ku percaya benda ini berlaku..

Maka diperjelaskan oleh sahabat..

Pertama, mereka akan menggunakan isu Kalimah Allah.. Dan menuntut PAS menyokong.. (Aku fikir.. Apa yang pelik? Kan PAS cakap selagi tidak mencapai maksud sebenar nama Allah SWT dikatakan boleh.. Apa kaitannya dgn agenda DAP?)

Kedua, selepas PAS bersetuju (untuk raih undi bukan Islam semasa Pru la ni..), lambat laun DAP akan berkata.. Kenapa tidak boleh kristian mjadi agama rasmi? Sedangkan kita berkongsi tuhan yang sama?

Ketiga, selepas kristian dijadikan agama rasmi, segala majlis diwajibkan berdoa selain Islam, dalam agama kristian.. Dan kemudiannya diminta dimasukkan sebagai pelajaran di sekolah-sekolah kebangsaan (MasyaAllah..)

Keempat.. Apabila agama kristian diajar, pelajar diberi pilihan untuk memilih subjek agama Islam atau kristian.. (Astaghfirullah..)..

Kelima.. Sesatlah anak2 kita apabila mereka memilih subjek kristian untuk belajar.. Bagi pelajar, kristian lebih menarik dengan christmasnya, hadiahnya, jingle bellnya..

Saya mohon saudara2 membaca dan menghayati apa yang cuba sahabat saya sampaikan ini.. Benar atau tidak, semuanya terletak di tangan kita untuk tentukan.. Jika tidak betul (sebagaimana saya harapkan).. Maka selamatlah Islam di Malaysia.. Jika betul, maka kita perlu lah melakukan sesuatu dengan pantas..

Adakah kita mampu untuk menunggu dan melihat perkara ini berlaku dahulu untuk kita bertindak? Nauzubillah.. Mohon dijauhkan...

Sumber: Norinai Idris

Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: