.

KANTOI !!! KANTOI !!! KES ROGOL MB SELANGOR !!!

Talkwithhand : - 
Kita sedia maklum bahawa Krisis bekalan Air Negeri Selangor kini adalah menjadi satu isu besar yang terpaksa di selesaikan oleh Khalid Ibrahim Menteri Besar Selangor dalam tempoh yanh telah dijanjikan kepada rakyat Negeri Selangor bahawa ianya akan selesai dalam tempoh masa 14 hari. 

Tetapi malangnya , sumber penulis menyatakan bahawa terdapat beberapa tuduhan dan dakwaan yang perlu di jelaskan sendiri oleh MB Selangor terhadap tuduhan-tududahan yang di buat keatas 4 Syarikat Konsesi Air yang terlibat didalam pengangihan Air Negeri Selangor .

Khalid gagap menerusi kenyataan media yang dibuat pada 9 januari 2013 telah menuduh SYABAS tidak menyelenggarakan sistem Varible Speed Drive (VSD) di rumah Pam Wangsa maju secara berkala (Priodically preventive maintenane) kerana mendapati bahawa kononya SYABAS tidak mempunyai apa-apa kontrak pengelenggaraan berkala dengan VSD . 

Secara jelasnya pihak SYABAS menyatakan bahawa Dakwaan yang dibuat oleh MB GAGAP tersebut adalah tidak benar sama sekali . Kerja-kerja penyelenggaraan di rumah PAM tersebut dibuat secara berkala yang kerja-kerjanya dilakukan sendiri oleh Pihak SYABAS dalam kekerapan sekali setiap bulan. Dalam hal ini , sekiranya pihak SYABAS mengalami sebarang kesulitan atau kerosakan yang memerlukan khidmat pakar termasuk alat ganti ,syarikat ABB Malaysia Sdn.Bhd telah pun dilantik berdasarkan keperluan (case to case). 

Khalid juga menyatakan bahawa alat ganti pada sistem pam berkenaan boeh didapati dari china dengan perkhidmatan courier dan bukan hanya dari FINLAND seperti mana yang dinyatakan oleh SYABAS. 

Kegagalan Khalid Ibrahim membaut kenyataan yang BENAR memperlihatkan bahawa Khalid gagap cuba meletakan kegagalan menyelesaikan Konflik Air di Selangor kepada syrikat konsesi yang menyelenggarakan bekalan air di Negeri Selangor dengan pelbagai fitnah supaya pihaknya tidak nampak cacat celanya. 

Kerana terdesak dengan sokongan rakyat kepada PakatanRakyat yang semakin hari semakin suram , maka Khalid terpaksa membuat janji baru kepada rakyat Selangor bahawa konflik air di Selangor akan diselesaikan secepat 14 hari . Ini bermaksud bahawa , selepas Chinees New Year konflik air akan berakhir.

Ikuti Blog Ini dengan pelbagai lagi pendedahan "Konflik Air Selangor "




Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: