.

EKSKLUSIF !!!! MENGAPA JAMALUL KIRAM III ENGGAN BERUNDUR !!!!

Misuari Enggan Berundur Dari Sabah 

Menurut penjanjian yang telah termetrai diantara Misuari dan ANwar Ibrahim didalam pertemuan sulit mereka berdua, Anwar menjanjikan TANAH kepada Sulu yang sememangnya ianya menjadi keinginan SUlu diiktiraf sebagai sebuah Negara.

Misuari adalah dianggap sebagai pejuang kepada nasib rakat Sulu yang masih tergantung antara ingin menjadi sebuah negara atau sebahagian dari filipina.Dalam pada masa yang sama,Sultan Jamalul Kiram III juga menyatakan bahawa sebahagian Sabah adalah milik keluarganya yang sepatutnya.

Jika mengikut susur galur Kesultanan Sulu,Sultan Jamalul kiram III tidak berhak untuk menuntut Sabah,kerana dirinya bukanlah Sultan Sulu yang sebenar jika mengikut susur galung yang sebenar. TETAPI Jamalul Kiram III bertegas adalah kerana dirinya mempunyai askarnya sendiri. Yang menjadi tanda tanya kini adalah dari mana datangnya Dana Jamalul Kiram III sehingga mempunyai askarnya sendiri. 

Hubungan sulit ini diteruskan tanpa ada pertemuan kedua antara Anwar dan Misuari, sebaliknya orang suruhan Anwar dihantar untuk membuat rundingan seterusnya serta mengatur langkah serangan terhadap Ladah Datu dan beberapa daerah lain di Sabah. 

Anwar Ibrahim menyedari bahawa Sultan Jamalul Kiram III sahaja yang mempunyai kekuatan tenteranya sendiri,maka tindakan menyerang Lahad Datu diambil bagi menimbulkan huru-hara dan kekecohan.Ini adalah kerana sekiranya Malaysia membuat percaturan yang salah pada awal-pencerobohan lalu,PASTI negara luar akan turut campur tangan didalam serangan pencerobohan Lahad Datu.

Isu besar ini adalah isu TERAKHIR yang sengaja ditimbulan oleh Anwar Ibrahim bagi memastikan perjalanannya menuju ke Putrajaya untuk menggulingkan kerajaan yang sedia ada berjalan dengan baik.Secara jelasnya kini, strategik yang digunakan adalah GAGAL.

Untuk menguasi sesebuah negara,tidak lah semudah mana yang kita fikirkan,Jika hanya Dengan membawa angin kebangkitan rakyat ala-ala "Arab-Spring" itu mungkin terjadi kepada negara-negara yang berperang dan miskin.Tetapi ianya berbeza di Malaysia,yang mana rakyatnya lebih pentingkan keselamatan isi rumah daripada berhimpun tengah-tengah panas bawak anak dan isteri malah ada juga yang membawa bersama anak kecil yang masih bayi.

Ancaman yang dihadapi oleh Negara kini dalam MUSUH DALAM SELIMUT. Yang mana membawa maksud bahawa,terdapat orang Malaysia sendiri yang menjadi tali barut kepada puak militan yang menyerang tanahair sejak dari tiga minggu yang lalu. Perkara ini jelas dpt dilihat apabila kesukaran pihak keselamatan Negara (VAT-69) untuk mengesan penceroboh dibeberapa lokasi kerana kebanyakan laluan tikus telah pun mereka kuasai. 

Ini juga tidak menunjukan bahawa Institusi keselamatan negara berada ditahap yang sangat lemah seperti mana yang pernah digemabr-gemburkan oleh pihak pembangkang.TUDUHAN TIDAK BERASAS. 

Fikir-fikirkan .... Nasib Anak-anak kita berada didalam perjuangan kita Demi Agama,Bangsa dan Tanah utmpah Darah kita .... 





Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: