.

BREAKINGNEWS !!!!! TIADA HALANGAN PIHAK POLIS UNTUK KE SEMPORNA


Lahad Datu :- Peristiwa tembak menembak yang terjadi dua hari lalu benar-benar meinggalkan kesan yang mendalam terhadap penduduk yang mendiami sekitar bandar Lahad Datu. Ekoran daripada peristiwa yang telah mengorbankan 2 orang pasukan keselamatan negara,penduduk setempat mengambil langkah untuk meninggalkan banda Lahad Datu sehigga kes tersebut selesai serta diyakini selamat untuk didiami semula.

Dua orang wartawan Utusan Malaysia Borhan Abu Samah dan Mohd Hazli Hassan yang ditugaskan untuk membuat laporan secara terus dari Lahad Datu. Menurut beberapa laporan yang dihantar terus secara langsung oleh Mohd Hasli Hassan menyatakan bahawa,usahanya terbantut,ekoran teksi lapangan terbang tidak menjual tiket ke lokasi berkenaan malam ini. Menurut staf yang menjual kupon teksi berkenaan yang tidak mahu dikenali, tidak ada arahan daripada pihak berkuasa namun mereka hanya mengambil langkah berjaga-jaga

Ketika dua wartawan utusan masih berada di lapangan terbang Tawau,sempat mereka menemubual 2 orang skuba diving dari united kingdom yang sedang didalam perjalanan ke Samporna. Wartawan Mohd Hazli Hassan sempat menubuat dua orang skuba diving tersebut. "Mereka akan tetap ke Semporna malam ini".katanya kepada wartawan bertugas Mohd Hazli Hassan. menyedari akan pertempuran yang berlaku di Lahad Datu,namum peristiwa tersebut tidak menghalang aktiviti mereka di Samporna.Menurut salah seorang daripada, tidak ada arahan daripada sesiapa untuk tidak membolehkan mereka meneruskan aktiviti mereka ke pulau-pulau yang ada di sekitar Semporna.

Namun perjalanan mereka ke sana dijemput oleh pusat selam skuba sendiri dan tahu tentang risiko yang bakal ditempuhi jika berlaku lagi pertempuran antara penceroboh dan pihak berkuasa.Namun perjalanan mereka ke sana dijemput oleh pusat selam skuba sendiri dan tahu tentang risiko yang bakal ditempuhi jika berlaku lagi pertempuran antara penceroboh dan pihak berkuasa.




Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: