.

BREAKING NEWS !!!!! BUKTI SEBENAR KHALID IBRAHIM DITERIMA PENGUNDI PERLABUHAN KLANG !!!

Tindakan Khlaid Ibrahim untuk bertanding di kerusi parlimen Perlabuhan Klang ternyata hanyalah mengundang kemarahan rakyat Selangor.  Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim akan bertanding satu lawan satu dengan calon BN, Datuk Nasarruddin M. Zin yang juga Timbalan Ketua UMNO Bahagian Klang bagi merebut kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Pelabuhan Klang dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).

Keputusan pakatan pembangkang meletakkan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim bertanding di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Pelabuhan Klang menjadikan Menteri Besar Selangor itu calon pelarian politik, bukan calon "heavyweight" yang sering dicanang mereka. 


Khalid Ibrahim yang diberi gelaran sebagai Calon Pelarian merasakan bahawa DUN Perlabuhan Klang adalah kawasan selamat untuk dirinya terus bartanding dan dirinya juga merasakan bahawa dia akan menang dengan merojiriti yang tinggi jika dibandingkang dengan PRU-12 lalu. 

Abdul Khalid tidak memahami masalah yang dihadapi penduduk di Pelabuhan Klang dan sepatutnya menyelesaikan masalah penduduk Ijok dulu sebelum bertanding di tempat lain bagi mendapat kepercayaan penduduk di sini. 

Keputusan Abdul Khalid bertanding di Pelabuhan Klang menunjukkan sikap pemimpin pembangkang yang hanya tahu mencari kawasan selamat selepas mengetahui rakyat di kawasan mereka tidak berpuas hati dengan cara Khalid menyelesaikan masalah yang dihadapi oleh pengundi. 

Kempen pilihan raya Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim di Kampung Nelayan, Pulau Indah kelmarin, gagal menarik minat penduduk setempat yang hanya dihadiri kira-kira 50 orang.

Khalid yang tiba kira-kira jam 9.30 malam terpaksa mewakilkan Setiausaha Politiknya, Faekah Husin untuk menyampaikan ceramah apabila mendapati sambutan pada majlis itu hambar.

Difahamkan, beliau hanya memerhatikan majlis itu dari dalam kenderaannya.

Walaupun tempoh berkempen sudah tiga hari bermula ketika itu, Khalid dilihat gagal mendapat perhatian penduduk Pelabuhan Klang selepas beliau memutuskan untuk berpindah dari DUN Ijok yang dimenanginya pada 2008 lalu.

Pada majlis itu, Faekah cuba menyakinkan penduduk bahawa Tan Sri Khalid pasti akan membawa kerusi DUN Pelabuhan Klang kembali ke pangkuan rakyat pada PRU13, 5 Mei nanti.\


Secara jelasnya kini Khalid Ibrahim ternyata telah ditolak oleh rakyat Sleangor kerana kegagalan untuk mentadbir kerajaan Negeri Sleangor yang pembangkang rampas pada PRU-12 lalu.





Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: