.

GEMPAR !!!! KENYATAAN TERBARU AUSTRALIA TIDAK AKAN MASUK CAPUM SOAL PRU-13 MALAYSIA !!!!



Ramai yang kata Anwar banyak difitnah dan dizalimi, sebenarnya individu itu sendiri yang menzalimi dan mencari malu diri sendiri. Baru-baru ini, Anwar telah meminta bantuan pemerhati antarabangsa untuk memantau sistem pilihanraya terutamanya bagi pilihanraya yang bakal berlangsung ini.

Namun, usaha Anwar untuk membawa Australia memantau PRU di Malaysia gagal setelah negara tersebut enggan melibatkan diri dalam proses pilihanraya negara ini. Kenyataan Menteri Luar Australia Bob Carr menekankan bahawa Australia tidak akan campurtangan dalam urusan pilihanraya Malaysia kecuali diminta oleh kerajaan Malaysia sendiri.

Beliau dipetik oleh Australian Associated Press sebagai berkata "Kami sama sekali tidak akan meletakkan diri kami pada keadaan dengan kami mencorakkan amalan di hari mengundi, amalan mengundi, di negara lain". 

Menegaskan bahawa Australia tiada kuasa untuk berbuat demikian, beliau berkata: "Bukan menjadi amalan Australia untuk menghantar pemerhati yang tidak dijemput untuk menjalankan kuasa undang-undang di negara asing." Laporan AAP itu selanjutnya memetik menteri Australia itu sebagai berkata:

"Kami tidak boleh menjadi seperti mahkamah terhadap keputusan yang dipertikaikan, atau pihak berkuasa pilihan raya, suruhanjaya pilihan raya bagi negara lain." 

Inilah kenyataannya, Anwar sudah hilang punca nak mencari pihak yang sanggup menyokong beliau sama ada dari mana sudut pun. Ini kerana ramai yang sudah hilang kepercayaan dengan Drama King Malaysia ini, sudah banyak pembohongan yang dilakukan Anwar. 

Anwar banyak membuat onar disekeliling kehidupannya, semua perkara dilakukan bagi mencapai keinginan peribadi beliau untuk mendapatkan apa yang diinginkan. Tidak hairanlah pihak Australia pun sudah tidak mahu masuk campur dengan olah si Anwar ini, mungkin tidak mahu apa-apa yang tidak perlu berlaku.

Terdahulu, Anwar cuba membawa masuk, senator Australia Nick Xenophon ke Malaysia dan malangnya telah dihalang oleh kerajaan Malaysia. Namun, tidak pernah beliau berputus asa walaupun akhirnya menemui jalan buntu. Ini semua kerana ramai yang sudah hilang kepercayaan kepada beliau.

Tetapi, sejauh mana pun usaha beliau, ianya menemukan jalan buntu. Anwar bukan lagi Anwar yang dulu. Kredibiliti beliau sudah terang-terangan dipertikaikan oleh mereka yang berkaitan. Banyak yang diucap oleh Anwar hanya sekadar manis dibibir tanpa ada rasa tanggungjawab untuk menunaikannya.

Jangan katakan orang luar, orang dalam negara pun sudah mula muak dan jelak dengan perangai Anwar yang seronok menghina peribadi orang lain. Peribadi sendiri tidak terjaga, inikan pula sibuk nak menyelongkar peribadi orang lain. Lebih-lebih lagi untuk meyakinkan orang lain untuk menyokong beliau.

Nampaknya, PRU kali ini kelihatan sebagai penghujung dan penamat kepada kerjaya perjalanan politik Anwar Ibrahim. Ada baiknya beliau berundur, setiap barang ada tarikh luputnya, tidak terlepas juga manusia. Baiklah jika beliau berhijrah ke luar negara bermuhasabah dan memperbaiki kekurangan diri.
Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

2 comments:

Anonymous said...

This feature adds more digital camera ratings and is perfect for professional nature
photographers who want to take photos with no artificial
lighting. If you are searching for a camera that shoots high quality video clip and stills then this a single is for you.

This comes in specially handy when driving a car and you have a
i - Pod Touch stand with you so you can easily slip your phone into that and not worry
about it getting damaged in any manner.

Feel free to visit my homepage - canon eos 5d mark iii

Anonymous said...

The hot stuff COOLPIX S9100 can capture as much as your memorable images.

A few in-camera retouching options are also available, including image cropping
and red-eye correction. It is owner by Matt Furer who has been fixing cameras for 22 years.



my blog: nikon d7100 review