.

HARUS BACA !!! SAOKONGAN RAKYAT MASIH LAGI PADA BARISAN NASIONAL PRU-13!!!


Pru-13 yang dijangkakan akan berlangusng dengan sengitnya kini telah memperlihatkan hasil awal keputusan yang bakal didengarioleh segenap rakyat di Malaysia apabila penjemulahan undi berpihak kepada Barisan Nasioanl dengan majeroti yang tinggi.

Berdasarkan pada sebuah kajian yang dibuat oleh pihak pemerhati politik tanahair, ketika ini rakyat sedang membuat pusingan balik "U-TURN" untuk tidak menyokong pihak pembangkang  malah membuat keputusan secara muktamad bahawa rakyat akan menolak Pakatn Rakyat kerana setiap apa yang dijanjikan adalah tidak benar dan hanyalah retorika politik pembangkang sahaja.

Sungguhpun ada dikalangan orang MElayu menyokong PAS , DAP dan PKR , namun peratusannya adalah yang paling rendah iaitu 32% sahaja yang menyokong 2 parti pembangkang iaitu PKR dan PAS. Antara sebab PKR dan PAS mendapat sokongan adalah kedua-dua parti pembangkang tersebut adalah dipimpin oleh Melayu-Islam serta boleh dikatakan mejoriti ahli PAS dan PKR adalah orang-orang yang kecewa didalam UMNO.

Didalam setiap ceramah anjuran pembangkang kebiasaanya mereka akan merasa bangga dengan jumlah kehadiran orang ramai (PENGUNDI) yang memberangsangkan apabila setiap kali mereka menganjurkan ceramah mereka. Tetapi pihak pembangkang tidak pernah terfikir,apakah yang pernah mereka lakukan terhadap rakyat jika dibandingkan dengan kerajaan yang telah sekian lama berjasa kepada rakyat.


Orang Melayu tidak suka melihat pakatan antara Pas, DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) kerana banyak perkara telah tersasar terutama berkaitan kepentingan agama Islam serta isu kalimah Allah.
Lagipun, pakatan pembangkang sangat longgar dalam perjuangannya terhadap agama, bangsa dan negara, oleh itu, orang Melayu beranggapan lebih baik mengekalkan kerajaan sedia ada.




  


Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: