.

HARUS BACA !!!! MELIHAT DARI KACA MATA ISLAM MISTERI KEHILANGAN MH370!!!!!


Post by Ustaz Abdullah Khairi.

TV3 telah menemudual salah seorang ketua juruterbang MAS yang sangat berpengalaman untuk memberikan gambaran sebenar bagaimana seorang juruterbang dan pembantunya perlu mengambil langkah yang sewajarnya sekiranya pesawat yang diterbangkan mengalami sebarang kemungkinan berlaku sepanjang penerbanganya.

Menurut Kapten Norruddin Abdul Majid bekas ketua pengendali pesawat MH370 Boieng 777 . ini bukan lah perkara pertama kapal terbang hilang dari radar yang berlaku diseluruh dunia. 

Kapten Norruddin tidak menolak setiap usaha-usaha mencari yang dilakukan oleh pihak-pihak yang bertanggungjawab seperti tindakan dan langkah yang telah diambil oleh kerajaan Malaysia sendiri untuk memastikan segala yang terjadi mempunyai respon dari Kerajaan Malaysia sendiri . 

Tetapi , didalam kes kehilangan pesawat milik MAS ini , dirinya memandang dari sudut kaca mata islam disebalik kecanggihan dunia yang padanya ketika ini berada ditahap yang tertinggi. 

Jika berbicara soal ilmiah dan zahiriahnya, jelas menunjukan bahawa pesawat tersebut telah hilang dan gagal dikesan oleh radar dan bilik kawalan sewaktu berada didalam perjalanannya menuju ke Beijing dan seharusnya mendarat di Beijing Capitol Airport pada jam 06.25am. Tetapi apa yang berlaku adalah pesawat tersebut telah hilang dari radar dan gagal dihubungi oleh pusat kawalan udara Malaysia pada jam 02.10am.

Apakah cara untuk menemuinya kembali ?

Sekiranya pesawat terhempas menjunam ke dasar laut pasti akan dapat dan nampak pelbagai peninggalan sisa dari bangkai pesawat tersebut. 

Kapten Norruddin menjawap dengan menyatakan bahawa penglibatan orang-orang soleh yang dirinya berasa dekat dengan Allah diikuti dengan doa dari ahli keluarga yang terlibat insyAllah mh370 yang digambarkan hilang pasti akan ditemui. 

HILANG DARI RADAR SCREEN. 

Sememangnya pesawat tersebut adalah sebuah pesawat yang canggih dengan memilik pelbagai cara untuk menghubungi pusat kawalan sekiranya berlaku sesuatu yang tidak diingni. itu adalah faktanya. Agak mustahil jika terjadi sesuatu yg hebat juruterbang yang bertugas gagal menggunakan sistem yang ada untuk menghubungi pihak pusat kawalan udara.

Apabila peristiwa ini berlaku dan ianya adalah buat kali pertamanya melibatkan pesawat milik aset negara itu,kapten Norruddin menyifatkan bahawa MH370 boleh ditemui sekiranya usaha mencari pesawat tersebut melibatkan orang-orang tertentu dengan kemampuan tertentu bersama-sama dengan kepakaran sains manusia insyAllah Mh370 yang hilang bakal ditemui.

jika mendengar dari jawapan yang diberikan oleh kapten Norruddin Abdul Majid seolah-olah menunjukan bahawa pesawat tersebut telah memasuki kealam ghaib , alam yang tidak boleh dilihat dari pandangan mata kasar manusia biasa. Adakah kejadian seperti ini kerap terjadi ? Adakah perkara sebegini sengaja dirahsiakan oleh juru terbang-juruterbang yang lain hakikat sebenar setiap perjalanan mereka melalui udara. 

 


   


Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: