.

#MH370: Isyarat Ping Kotak Hitam Pesawat Dikesan Di Lautan Hindi


8 mac 2014 adalah tarikh terakhir mh370 berada didalam radar kawalan sebelum dilaporkan hilang didalam perjalan menuju ke beijing dari Kuala Lumpur. 01.29am adalah minit jam terakhir yang direkodkan oleh  ATC melalui rekod perbualan diantara juruterbang mh370 milik MAS bersama ATC atau menara kawalan udara di KLIA. 

Pelbagai spekulasi wujud sejak hari pertama pesawat tersebut dilaporkan hilang oleh pihak media tempatan dan antarabangsa.Darimana sumbernya tidak lah begitu menjadi persoalan yang penting,tetapi darimana sumber tersebut menerima berita,itu adalah sesuatu yang sangat pelik. 

Didalam kronologi penerbangan MH360 sehingga dilaporkan hilang,pelbagai persoalan dan KEMUNGKINAN timbul selepas rada setelit berjay mengesan dimana titik akhir terbangnya pesawat tersebut yang membawa kepada satu tempat terpencil ditengah-tengah lautan hindi. 

Jika kita ikuti kronologinya secara detail,pesawat MH370 dilaporkan melalui beberapa titik atau check point tertentu seperti Igari , vampi mekar dan beberapa checkpoint jalan udara yang lain sebelum laporan terakhir melalui bacaan setelit United Kingdom menyatakan bahawa pesawat berakhir di lautan hindi. 

laporan sehingga semalam melaporkan bahawa isyarat ping yang dikeluarkan oleh kotak hitam didakwa semakin lemah dan kerja pencarian perlu digandakan sebelum baterinya kehabisan.kawasan carian di barat Australia yang menjadi tumpuan ketika ini ialah seluas 57,923 kilometer persegi,u kurang  20,000 kilometer persegi jika dibanding dengan kawasan  carian pada hari sebelum .Bagaimanapun, kapal Ocean Ship milik Australia masih memberi tumpuan dikawasan isyarat ping dikesan sebelum ini yang terletak kira-kira 1,400 kilometer dari Perth.

Akhirnya,jawapan dan laporan yang diberikan oleh pasukan SAR masih juga belum terjawap sekiranya benar ia adalah isyarat ping yang dikeluarkan oleh Kotak hitam milik pesawat MAS Mh370 yang dilaporkan hilang sejak 8 mac yang lalu.

Pengharapan yang masih belum jelas dan nyata itu massih lagi tergantung seribu satu persoalan dan jawapan yang bakal dikeluarkan oleh mana-mana pihak yang terlibat didalam operasi SAR ini. 

Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: