.

[KECOH] PENDUDUK SELAR IMAM THARIQAT



IMAM THARIQAT TIJANI diselar oleh penduduk kampung apabila dirinya yang tidak mempunyai pengiktirafan yang sah dari Majlis Agama Islam negeri tersebut mengimamkan solat fardhu Zohor. 

Khabarnya , Imam Thariqat tersebut bertindak secara melulu untuk mengimamkan solat pada waktu tersebut dengan mengendahkan organisasi masjid tersebut. Dengan tindakan secara melulu tersebut,penduduk yang juga kariah di kawasan tersebut pada sebelumnya telah menasihatkan Imam Thariqat tersebut dengan cara baik. 

Namun nasihat yang diberikan tidak dipedulikan oleh Imam Thariqat tersebut. Pertengkaran di dalam masjid tersebut berakhir dengan pergaduhan apabila imam thariqat tersebut meneruskan hasratnya untuk mengimamkan solat zohor tersebut.

Berang dengan keputusan yang dibuat oleh imam thariqat tersebut, sekumpulan penduduk tempatan yang juga kariah masjid tersebut bertindak tegas terhadap imam tersebut.

Sumber:APT

 

Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: