.

DAVID FARAMOLA MENINGGAL DUNIA


David Faramola Oniya, 29 yang rebah ketika mengadakan perlawanan persahabatan dengan pasukan Kelantan di Stadium Sultan Muhammad Ke IV. Beliau disahkan meninggal dunia dipercayai akibat serangan jantung.

Pemain kelahiran Nigeria tersebut juga tidak mengadu apa-apa masalah kesihatan sebelum beraksi didalam perlawanan persahabatan tersebut.

Menurut Ketua Pegawai Operasi T-Team Mohd Syahrizan Mat Zin berkata pihaknya terkejut dengan perkara berkenaan memandangkan sebelum perlawanan pemain yang beraksi dalam Liga Perdana itu dibenarkan beraksi.

“Dia tidak mengadu apa-apa masalah sebelum ini dan memang ingin beraksi pada perlawanan ini.

“Dia memang pemain yang bagus dan selalu memberi arahan kepada rakan sepasukan, ini merupakan musim pertamanya bersama pasukan,” katanya ketika ditemui pemberita di sini, hari ini.

Kerajaan negeri minta pengurusan pasukan T-Team supaya mengurus dan menanggung penghantaran pulang mayat mendiang David Faramola Oniya ke negaranya.

Pengerusi Jawatankuasa Belia, Sukan dan Sumber Manusia negeri, Datuk Rozi Mamat, berkata pihaknya akan berbincang dengan kedutaan Nigeria proses yang perlu dilakukan bagi membolehkan mayat mendiang dihantar pulang secepat mungkin. 

Beliau berkata, pihaknya juga sudah berhubung dengan bapa mendiang di Nigeria dan isterinya yang kini berada di Uzbekistan.

Share on Google Plus

About Najwa Kipidap

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: