.

ZAHID HAMIDI MENGADAKAN PERTEMUAN SULIT PRESIDEN


Pertemuan sulit diantara Zahid Hamidi selaku presiden UMNO bertemu dengan kepimpinan tertinggi parti lain dikatakan menjadi persoalan setiap anggota parti adakah ianya pertemuan sulit yang membincangkan hala tuju yang lebih jelas selepas kalah di dalam pilihanraya ke 14 yang lalu, 

Khairy berkata anggota parti itu mendengar khabar mengenai pertemuan antara presiden mereka, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dengan pemimpin tertentu.

"Beliau harus jelas ke arah mana beliau hendak membawa parti ini. Ini adalah langkah yang berselindung dan rahsia. Ia mungkin dirancang untuk mendapat keputusan tertentu tetapi parti tidak tahu apa hasilnya, katanya.

Ketika ditanya sama ada Zahid sedang cuba menjalin kesepakatan dengan PAS, PKR atau Parti Pribumi Bersatu (BERSATU), Khairy berkata beliau "tidak tahu".

Khairy berkata ketika ramai mahukan Umno melakukan pembaharuan termasuk menyokong beliau dan Tengku Razaleigh Hamzah semasa pemilihan parti itu - terdapat pihak lain berminat menjalinkan hubungan dengan musuh Umno.

"Kerjasama dengan PAS ini jelas sangat popular di kalangan anggota di akar umbi. Sesetengahnya bernostalgia mengenai perpaduan Melayu.

"Saya tidak menerimanya kerana PAS mempunyai pandangan yang sangat berbeza daripada kami. Mereka mempunyai pandangan yang saya percaya bukan sebahagian daripada DNA Umno.
Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: