.

SBPA : DIBERI 3 BULAN - PM

Laporan Akhbar - Berita Harian

Hari ini sebuah akhbar tempatan melaporan bahawa , Dato'Seri Najib memberi tempoh sehinnga 3 bulan kepada pasukan khas semakan semula Skim Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) untuk membuat kajian semula berkenaan dengan skim baru tersebut . Dato Seri Najib berkata ini adalah bertujuan untuk penambahbaikan dan menyediakan cadangan baru yang dapat memuaskan hati seramai 1.4 juta kakitangan kerajaan di semua peringkat.

Pasukan Khas yang dipengurikan oleh Tan Sri Ismail Adam berkata , beliau menerima perlabagai maklumbalas negartif daripada penjawat awam yang melahirkan rasa ketidak puasan hati mereka apabila skim baru ingin dikuatkuasakan oleh kerajaan secara serta merta.

Perdana Menteri berkata , sebelum ini beliau meminta agar SBPA dikaji dan dipertimbangkan semula sekali gus menyelisaikan isu berbangkit ketidak puasaan hati 1.4 juta penjawat awam berkenaan dengan skim tersebut . Beliau jgak akan memastikan bahawa selepas dikaji dan dipertimbangkan skim tersebut kerajaan bersedia untuk memberikan gaji dan bonus yg tinggi kepada penjawat awam , tetapi ia perlu selari dengan peningkatan produktiviti perkhidmatan masing-masing .

Dato' Seri Najib berkata lagi , daripada kerajaana memberi kekangan terhadap penjawat awam , adalah lebih baik kerajaan memrikan gaji dan bonus yang tinggi kepada seluruh 1.4 juta penjawat awam supaya mereka akan bekerja dengan lebih rajin serta akan memberikan impak kepada sumber pendapatan Negara yang akan bertambah dan jauh lebaik daripada yang ada sekarang. Beliau berkata begitu selepas merasmikan Program Nelayan di Tanjung Lumpur , Kuantan semalam .

TWH BERKATA : 


Kajian semula kali ini perlu   dilakukan dengan teliti agar dapat memuaskan hati seramai 1,4 juta kakitangan penjawat awam. Perkara ni dipandang serius terutama kepada penjawat awam yg masih berusia muda dan masih lama lagi akan berkhidmat untuk kerajaan Malaysia . Jika dilihat sekali pandang SBPA yang sebelum ini  TWH mendapat pelbagai pandangan NEGATIF daripada penjawat awam muda yang berpendapat bahawa kenaikan gaji baru melalui skim SPBA sangat tidak adil sedangkang mereka adalah pegawai kerajaan yang melaksanakan tugas-tugas yag diarahkan oleh pegawai atasan dan imbuhan setiap bulan yg mereka terima seolah tidak berbaloi.
Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: