.

GEMPAR!!!!!! TANGGUH HAJI DEMI POLITIK!!!!


PAS yang bermohon kepada penyokongnya yang ingin dan akan menunaikan haji pada tahun ini agar dapat menangguh dahulu ibadah yang telah cukup syarat mereka untuk pergi menunaikanya.Sedangkan , sekiranya cukup dengan syarat yang telah di tetapkan oleh syarak  serta yang disarankan oleh agama Islam , MENGAPA PERLU IBAHDAH TERSEBUT DI TANGGUHKAN? 

Perkara ni jelas menunjukan bahawa kesugguhan PAS didalam bab memperjuangkan agama islam dan ingin menjadikan Malaysia adalah negra yang mengamalkan HUKUM HUDUD adalah meleet sama sekali . Sebagai sebuah pasti yang memperjuangkan AGAMA ISLAM di Malaysia PAS tidak seharusnya melibatkan amal ibadah penyokongnya. Terutama sekali kepada mereka yang telah disenarikan sebagai jemaah haji pada tahun ini . Sedangkan PAS sedarmejoriti daripada ahlinya pergi untuk menunaikan Fardhu Haji pada tahun ini adalah yang telah lama menantikan giliran mereka untuk pergi menunaikan Fardhu tersebut. 

Tetapi adakah PERLU kerana perjuangan POLITIK PAS , sehingga perlu menjejaskan amal ibadah ahli dan penyokongnya untuk menunaikan HAJI pada tahun ini? Jika pendiriran PAS yang menyatakan bahawa FARDHU HAJI tidak mempunyai masa yang ditetapkan seperti mana SOLAT FARDHU , adakah PAS yakin bahawa pada tahun hadapan mereka masih mampu untuk melakukan ibadah tersebut? Adakah mereka masih kuat dari segi kesihatan untuk melakukan ibadah tersebut ? Masih adakah giliran untuk mereka yang tangguh untuk pergi pada tahun ini dibawa ke tahun depan?  ini soalan yang perlu PAS jawap. Bukan mengeluarkan fatwa mengikut fahaman politik berlandaskan perjuangan POLITIK PAS. 

Kemugkinan selepas solat Jumaat hari ini akan di keluarkan satu lagi fatwa PAS , bahawa "TIDAK PERLU IBADAH HAJI , PAS JAMIN MASUK SYURGA". Janji-janji manis yang selalu di mainkan oleh PAS. Maka tidak hairan lah sekiranya Musyridul AM PAS pernah menyatakan "UNDI PAS , MASUK SYURGA , UNDI PAS PEROLEH PAHALA". Adakah dengan mengundi parti PAS di janjikan syurga dan pahala yang berlipat kali ganda.? jika benar sila usulkan PEMBUKTIAN AYAT AL-QURAN mana , Surah Apa , ayat berapa yang ada menyatakan perkara UNDI PAS MASUK SYURGA , UNDI PAS DI PEROLEHKAN PAHALA. sila berikan. 

TWH MENCABAR kempimpinan tertinggi PAS untuk menjawab segala isu dan pertanya yang TWH keutarakan. Jangan hanya pandai dan melepaskan tengukuk sendiri , tetapi UMAT ISLAM lain yang menerima sakit , pedih di hari pembalasan kelak . 


Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: