.

TERBARU !!!!!! MELAYU BERSATU JALAN TERAKHIR!!!!!!!

Sejak dari era mula tertubuhnya UMNO dari zaman sebelum merdeka lagi , Melayu terkenal dengan satu suara. Sungguhpun diberi tentangan hebat dari sebangsa Melayu sendiri namun semangat juang untuk memperoleh kemerdekaan Tanah Melayu pada ketika itu Melayu menolak fahaman Politik Kotor dari pelbagai pihak. 


Namun selepas Tanah Melayu  meredah pelbagai duri onak dan ranjau , akhirnya UMNO mula menyusun langkah dan strategik bagi mengekalkan perpaduan diantara tiga bangsa iaitu MELAYU INDIA dan CINA . Tetapi sayangnya keretakan mula kelihatan apabila Semangat 46 muncul bagi menentang UMNO. Semangat 46 yang diaplikasikan daripada 1946 semangat UMNO pada ketika itu menyebabkan UMNO berada diambang perpecahan.Namun pada tahun 1996 Semangat 46 dibubarkan , maka dua orang pemimpin kuat Semangat 46 pada ketika itu DSU Rais Yatim dan juga Tengku Razaliegh Hamzah kembali untuk menyertai Tun Mahathir didalam UMNO Baru yang bertujuan untuk menyatu padukan Bangsa Melayu semula. Pada ketika itu PAS yang menolak untuk menyertai UMNO BARU di dalam hala tuju yang sama. 

Memang benar apa yang diperkatakan oleh Tun Mahathir , MELAYU harus bersatu. Itulah punca kemenangan dan punca pengubah idealogi dan pemikiran MELAYU untuk masa hadapan. Kerana ini telah dilihat oleh Tun Mahathir bahawa ianya akan berlaku . Bangsa MElayu tidak ada lagi persefahaman baik dari segi politik mahupun kehidupan. Ada melayu yang merasakan bahawa dengan duit dia mampu membeli apa sahaja , ada juga Melayu yang berfahaman ada kuasa segalanya tidak akan mustahil berlaku , namun Melayu masih lagi tidak bersatu. Melainkan PAS dan UMNO bersatu. itulah jalan penyelesaianya. 









Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: