.

TERBONGKAR!!!!!!!! RAHSIA MARUAH MELAYU TERGADAI !!!!!!!!!

Mungkin ramai yang tahu cerita disebalik Pengharaman UMNO satu ketika dahulu yang pernah menjadi topik perbualan rakyat Malaysia di kedai-kedai kopi. Tetapi kisah sebenar disebalik peristiwa tersebut ? ???? 

Itu lah rahsia dimana MARUAH MELAYU TERGADAI . Dimana saat genting ketika menantikan keputusan Mahkamah bagi mengisytiharkan semula Pertubuhan MELAYU iaitu UMNO BARU yang pada ketika itu di bawah pemerintahan TUN MAHATHIR MOHAMMED. Tapi betul lah kata TUN MAHATHIR didalam puisinya yang bertajuk "MELAYU MUDAH LUPA" . Mudah lupa dengan semangat juang pemimpin didalam usaha untuk mendewasakan sebuah bangsa yang diberi nama "MELAYU". 


Who Is Anwar Ibrahim ? 

Ramai yang kenal Anwar Ibrahim hanya dengan mendengar kepetahan mulutnya didalam setiap perbahasan sewaktu Anwar taat setia dalam perjuangan UMNO. Tetapi sayangnya kini semakin jelas sudah tiada KETAATAN Anwar malah topeng yang selama ini dipakai bagi mengaburi mata orang yang menyokongnya juga semakin di koyakan oleh setiap insan yang telah dianggapnya sebagai musuh ketat.

Sewaktu didalam UMNO lagi Anwar ibrahim telah menunjukan taring dan belangnya. Sehinggalah tercetusnya satu pakatan bagi menjatuhkan Allahyarham Tun Ghafar Baba. Pelbagai edisi persipsi telah diwujudkan. Tetapi cerita sebenarnya adalah berpunca daripada pakatan Anwar Ibrahim yang tamakan kedudukan sebagai Timbalan Presiden UMNO. Anwar lah punca keretakan dalaman UMNO yang sehingga hari ini , UMNO dilihat serta dianggap sebagai sebuah Parti Pemerintah yang bukan berasaskan demokrasi.


Pertembungan hebat telah berlaku pada tahun 1987. Dimana Tengku Razaleigh Hamzah menentang Tun Mahathir bagi merebut kerusi Presiden UMNO pada ketika itu meletus sehingga lah UMNO terbahagi kepada 2 team. Team A yang dikepalai oleh Tun Mahathir Mohammed bersama-sama pengikutnya iaitu Tun Ghafar Baba , Anwar Ibrahim , Najib Tun Razak , Datuk Sanusi Juned , Tan Sri Mohammad Rahmat dan juga yang lain-lain. Manakala Team B pula di ketuai oleh Tengku Razaleigh Hamzah , Musa Hitam ,Abdullah Badawi , Marina Yusof , Othman Saat dan lain-lain yang menyokong kuat Tengku Razaleigh Hamzah Pada ketika itu. 

Sewaktu UMNO berada diambang kemelut dalaman sama ada masih wujudkah UMNO selepas TUN MAHATHIR MOHAMMED memutuskan untuk mengharamkan UMNO. pada ketika itu lah MARUAH MELAYU HAMPIR TERGADAI bilamana MCA menjadi pemerintah sementara secara mutlaknya.Selepas beberapa jam Mahkamah telah membuat keputusan , bahawa UMNO BARU boleh diwujudkan dengan pendaftaran baru.

Tidak ramai yang tahu perkara ini. Sekiranya pada ketika itu MCA tidak mahu menyerahkan kepimpinan Negara kepada TUN MAHATHIR, maka tergadai dan tercalarlah MARUAH MELAYU. Disitu lah pengorbanan seorang pejuang BANGSA yang digelar sebagai BAPAK PENDAMAI iaitu Arwah TUN GHAFAR BABA. Pada ketika itu Hanya TUN GHAFAR BABA sahaja yang boleh bercakap dengan wakil orang cina iaitu MCA. Namun setelah pelbagai usaha dilakukan oleh TUN GHAFAR BABA bagi memastikan TUN MAHATHIR terus memerintah Malaysia , Anwar Ibrahim semakin GILA untuk merampas kerusi Tun Ghafar Baba yang pada ketika itu adalah Timbalan Presiden UMNO. Pelbagai usaha dilakukan oleh Anwar Ibrahim pada waktu itu bagi memastikan Tun Ghafar Baba tersungkur. Ini diperakui oleh beberapa orang yang pernah terlibat didalam usahanya merebut kerusi Tun Ghafar Baba. TWH tidak mahu mendedahkan orang tersebut diatas sebab-sebab tertentu. 

Selepas Anwar Ibrahim memenangi kerusi timbalan Presiden tersebut , waktu itu di Hotel PanPac , Anwar ibrahim menyatakan "Baiklah Usaha pertama telah berjaya. Sekarang kita rampas kerusi Presiden pula" apabila pengikutnya terdengar ayat itu yang terpacul keluar dari mulut Anwar Ibrahim , maka perlahan-lahan pengikut Anwar Ibrahim melarikan diri kerana Anwar ibrahim mempunyai Agenda lain yang tidak sama seperti mana yang dikatakan kepada penyokong-penyokongnya pada ketika itu. 

Selang beberapa bulan selepas itu , Tun Mahathir dikhabarkan pelbagai berita buruk tujuan sebenar Anwar Ibrahim inginkan sangat kerusi Tim.Presiden UMNO. Sehingga lah terbongkarnya RAHSIA , PAKATAN MENJATUHKAN ARWAH TUN GHAFAR BABA yang Tun Mahathir sendiri tidak tahu akan perkara sebenar mengapa Tun Ghafar Baba secara tiba-tiba hilang penyokongnya sehinggalah tersungkurnya Arwah Tun Ghafar Baba.

TWH BERKATA ; 

Sewaktu pembongkaran ini dibuat oleh insan yang TWH gelarkan "Mr.X", airmatanya berliangan gugur membasahi pipi. Ini membawa pertanda bahawa pendedahan ini adalah benar. Mr.X merasakan bahawa dirinya ditipu oleh Anwar Ibrahim yang menjadi duri dalam daging , gunting dalam lipatan , disangkanya akan membawa perubahan ketara bagi melihat Malaysia dan Bangsa MELAYU maju rupanya hanyalah sebuah sandiwaranya sahaja. Rupanya kini Allah telah memperlihatkan SIAPAKAH ANWAR IBRAHIM YANG SEBENARNYA. 

Nantikan pelbagai pendedahan lagi bakal dibuat oleh TWH. 








Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

5 comments:

Anonymous said...

Pendedahan yang bagus sebab ramai generasi baru tidak tahu dan tidak pernah ambil tahu bahawa Malaysia pernah mempunyai seorang PM berbangsa Cina walaupun sekejap.
Maruah Melayu memang telah tergadai dan akan rebah disebabkan oleh Syaitan Bertopengkan Manusia iaitu Anuar Ibrahim.

Bro Ayim said...

A very close call...Ramai yang tak tahu cerita ini....Banayak cerita disebalik tabir yang orang tak tahu, tetapi tidak boleh didedahkan sembarangan kerana ia isu sensitif...tapi bagi aku, ia perlu didedahkan demi kepentingan Melayu

Bro Ayim said...

A very close call indeed...Ramai yang tidak tahu cerita ini..Melayu hampir kehilangan kuasa...Banayk isu belakang tabir yang rakyat tidak tahu, tetapi kadang isu tersebut tidak boleh didedahkan sembarangan kerana ia amat sensitif..Tapi bagi aku, demi kepentingan Melayu, isu seperti ini perlu didedahkan

Anonymous said...

Setakat budak muda yang lahir dari tahun 1980 sampai sekarang , apa yang mereka tahu tentang sejarah MELAYU ni. Apa yang mereka tahu pasal MARUAH. Apa yang mereka tahu tentang bertapa pentingnya institusi raja-raja MELAYU yang mereka duk nak cantas raja-raja MELAYU. Itu pasal pada mereka menghina sultan ni adalah perkara yang tidak perlu diambil kisah langsung.

Bagus pendedahan begini . Keep Walking TWH. Perjuangan mu ASLI MEMPERKASAKAN BANGSA MELAYU.

Unknown said...

moved here best replica bags the original source Loewe Dolabuy i loved this Ysl replica