.

GEMPAR !!! ANWAR IBRAHIM SANGGAH RAJA-RAJA MELAYU !!!!!

Anwar Ibrahim, pelopor kepada ketuanan rakyat! Bagi memberi tekanan kepada UMNO dengan menolak Ketuanan Melayu, Anwar memperkenalkan pula slogan ketuanan rakyat. Impactnya amat besar semasa PRU ke-12 yang lalu! Apakah yang dimaksudkan dengan ketuanan rakyat tiada siapa yang tahu. Jika kita katakan ketuanan rakyat ini sebagai menjadikan rakyat sebagai tuan, apakah kita nampak ia dilakukan di negeri-negeri yang diperintah oleh kumpulan ini? Sehingga hari ini kita belum nampak rakyat menjadi tuan di negeri-negeri ini.


Adakah kita melihat ketuanan rakyat ini merupakan satu usaha meruntuhkan asas-asas Perlembagaan Malaysia yang kita pertahankan dalam perjuangan Ketuanan Melayu. Mungkin ini yang sebenar Anwar mahukan! Malah Anwar anak beranak termasuk Nurul Izzah juga pernah persoalkan tentang Perlembagaan Malaysia! Dikatakan Pakatan Rakyat sudah bersedia membuat satu deraf baru perlembagaan jika mereka menang dalam PRU nanti bagi menggantikan Perlembagaan yang sedia ada!


Jadi apakah yang ingin diruntuhkan oleh Anwar melalui slogan ketuanan rakyat beliau? Mungkin apa yang kita akan nampak tentang ketuanan rakyat ini adalah, Anwar akan cuba menjadikan negara ini sebagai sebuah negara republik. Perkara ini boleh berlaku bila mana institusi beraja akan dinafikan atau dicabar haknya dalam isu-isu agama Islam.


SUMBER :- TUAH BERTUAH (FB)
__________________________________________________________________________________

Talkwithhand (TWH) 

TWH melihat isu "Ketuanan Rakyat " dan "Ketuanan Melayu " ini agak serius juga , jika dilihat dari segi memartabatkan agama dan bangsa Melayu di rantau Asia Tenggara ini . Sungguhpun begitu , Anwar Ibrahim yang cuba membawa sebuah suara baru rakyat yang kononya bagi memartabatkan ketuanan Rakyat , TWH hanya melihat bahawa ini adalah salah satu usaha Anwar ibrahim untuk menyamakan atau memperjuangankan Hak Kesamarataan seperti mana yang dituntut oleh bangsa Cina dan India . Ini yang TWH nampak apa yang dimaksudkan dengan "Ketuanan Rakyat " didalam PRU-12 pada 2008 lalu.

Mungkin pada PRU-13 kali ini, teknik yang sama juga akan digunakan oleh Anwar Ibrahim Al-Juburi , bagi memastikan beliau mampu menumbangkan bebrapa lagi Negeri yang dirasakan , bakal menjadikan Barisan Nasional (BN) hilang mejoriti 2/3 dan FuckatanRakyat akan mengambil alih tampok pemerintahan yang sedia ada. Contohnya seperti di Sabah dan Sarawak. 

TWH akui bahawa Undi yang sedia ada kini hanya bergantung kepada Sabah dan Sarawak , tetapi kini , Barisan Nasional tidak algi perlu gusar seperti cacing kepanasan kerana risau dengan jumlah undi di Sabah dan Sarawak . Ini adalah kerana kerajaan telah pun menjalankan misi Janji ditepati kepada rakyat Sabah dan Sarawak termasuk lah dengan menyeragamkan harga barang yang selama ini menjadi beban kepada masyarakat pendalaman di negeri-negeri tersebut. 

Mungkin Usaha Anwar Ibrahim kali ini tidak akan menjadi. Ada juga TWH bertanyakan pendapat kepada beberapa kenalan dari Sabah dan Sarawak , bagaimana sambutan yang diberikan oleh rakyat Sabah dan Sarawak berkenaan dengan Misi Janji Ditepati, kata mereka Setakat ini apa yang cuba diusahakan oleh kerjaan pemerintah adalah baik dan disambut dengan BAIK oleh masyarakat Sabah dan SArawak , terutama sekali didalam masalah harga barang , Pendidikan , Infrsturktur dan lain-lain lagi. Bagi TWH itu sudah lebih dari mencukupi , feed back yang baik , signal yang baik kepada Dato Seri Najib Tun Haji Abdul Razak , bahawa rakyat Sabah dan Sarawak kini berada di belakang kerajaan yang memerintah . 





Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: