.

KAJIAN PENTING !!!!! PERLAKSANAAN HUKUM HUDUD - HARUS DIBACA !!!!!


Perlaksaan Hukum Hudud perlu dikaji dari segi dasar dan perlaksaanya di Malaysia. itu lah cadangan yang bernas telah diberikan oleh Presiden Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA) Datuk Ibrahim Ali atau dengan lebih sinonim dengan gelaran "TOK HIM" dikalangan anak-anak buahnya. 

Datuk Ibrahim Ali menyerankan kepada Kerajaan Malaysia agar "MENGGUBAL DARAF HUKUM HUDUD SEBAGAI PENERANGAN AWAL KEPADA RAKYAT". Draf perlaksanaan HUKUM HUDUD ini akan memberikan pendidikan awal kepada seluruh rakyat MAlaysia. 

TWH BERKATA : 

Secara tidak langsung TWH bersetuju dengan cadangan yang diberikan oleh TOK HIM kepada Dato' Seri Najib Tun Haji Abdul Razak (Perdana Menteri Malaysia). Ini tidak bermakna bahawa TWH bersetuju secara 100% untuk mewujudkan HUKUM HUDUD di Negara ini. Malah jika kita lihat lebih jauh sedikit , Negara yang mempunyai 100% Umat Islam pun ada yang tidak melaksanakan HUKUM HUDUD. 

Mengulas lanjut berkenaan HUKUM HUDUD ini , TWH ada terbaca satu artikel yang bertajuk 
" PENDAPAT MUFTI MESIR , PERLAKSAAN HUKUM HUDUD"  menurutnya perlaksanaan HUKUM HUDUD ini terletak kepada beberapa syarat , sebelum ianya boleh dilaksanakan didalam sesebuah NEGARA antaranya adalah SAKSI , yang membawa maksud , SAKSI 


Inilah dia bentuk kajian awal yang perlu didedahkan kepada RAKYAT mengapa PERLAKSANAAN HUKUM HUDUD di Malaysia memerlukan kajian dan pendidikan yang sewajarnya serta pendapat Alim Ulama' diserata dunia berkenaan dengan perlaksaan HUKUM HUDUD. Jika Mufti Mesir sendiri, yang tidak perlu dipertikaikan kewara'an dirinya dengan menyatakan bahawa ada syarat-syarat didalam perlaksanaan HUKUM ALLAH itu , Siapa MAT SABU , HUSAM MUSA , NIK AZIZ untuk meneruskan juga hasrat tersebut. 

Jika dinilai satu-persatu syarat , tak payah syarat yang lain , SAKSI sahaja sudah cukup , MAT SABU sendiri pernah ditangkap BERKHALWAT dengan bini orang. NIK AZIZ sendiri sudah cukup BUKTI KUKUH yang dirinya juga tidak layak untuk menjadi sebahagian SAKSI seperti mana syarat SAKSI mengikut penilaian syarat HUKUM HUDUD.

TWH BERKATA : 

Hukum Hudud memang ianya adalah HUKUM ALLAH S.W.T yang tidak ada seorang pun mempu untuk menahan dan membubar HUKUM ALLAH yang secara jelasnya telah tertulis di dalam AL-QURAN. Tetapi ianya ada syarat , ALHAMDULILLAH pembuktian bahawa ALLAH tidak kejam dan sentiasa berlaku adil kepada hamba-Nya. Maka sebab itu mengapa HUKUM HUDUD ini ada syarat-syaratnya bagi melaksanakanya. 

PSSSTTTTT !!!!! ORANG PAS @ AHLI PAS @ PENYOKONG PAS YANG TEGAR !!!!! ada ke ciri-ciri SAKSI sepertimana garis panduan perlaksanaan HUKUM HUDUD !!!!!!! tepuk dada tanya lah iman masing2 ...!!!! 
Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

2 comments:

AMF said...

Quote:

"PSSSTTTTT !!!!! ORANG PAS @ AHLI PAS @ PENYOKONG PAS YANG TEGAR !!!!! ada ke ciri-ciri SAKSI sepertimana garis panduan perlaksanaan HUKUM HUDUD !!!!!!! tepuk dada tanya lah iman masing2 ...!!!!"

rasanya, dari syarat ni, membawa maksud, kita kena dalami lagi ilmu agama, memperkasakan diri dalam pengetahuan agama, dan menjadi lebih baik dalam amalan agama. wallahualam.

Anonymous said...

berbaur fitnah takboleh... tpi mnyebarkan aib boleh kot?...nak sebar ilmu biar btol cara nye...