.

GEMPAR !!!!! ISU AIR KELANTAN SELESAI !!!!!


Kerajaan Pusat yang telah meluluskan peruntukan sebanyak RM2juta Ringgit dalam masa yang singkat bakal merubah masalah air yang dihadapi oleh rakyat negeri Kelantan yang telah dihadapi sejak dari PAS merampas tampuk pemerintahan Negeri tersebut. 

Azmi Ali , Presiden Majlis TIndakan Rakyat Kelantan , terperanjat apabila kertas cadangan permohonanya yang telah dihantar kepada Perdan Menteri Malaysia , Dato Seri Najib Tun Haji ABdul Razak , bagi menyelesaikan masalah yang dihadapi oleh rakyat Kelantan telah diluluskan dengan nilai sebanyak RM2juta ringgit. 

"menjadi tangunggujawab Kerajaan Negeri Kelantan bagi mengatasi masalah air yang dialami oleh rakyat Kelantan sekian lama. Namun diatas memegang amanat RAKYAT DIDAHULUKAN , Dato Seri Najib telah meluluskan permohonan tersebut agar rakyat Kelantan dapat menikmati bekalan air bersih," katanya ketika ditemubual.

Kenyataan yang dibuat oleh Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri , Datuk Mustapa Mohamed semalam , Kerajaan pusat telah meluluskan peruntukan sebanyak RM2juta ringgit untuk menyelesaikan masalah air di Kelantan. 

Peruntukan tersebut akan disalurkan ke beberapa daerah yang mengalami masalah yang kritikal iaitu Tumpat , Pasri Mas , Bachok serta Kota Bharu dan 20 kawasan yang telah dikenal pasti bagi menjalankan projek saluran air bersih kepada rakyat.

TWH : 

Adakah ini menjadi petunjuk bahawa Kerajaan bakal menumbangkan pemerintah Negeri Kelantan yang telah diambil 20 tahun lalu? Tepuk lah dada tanya lah otak masing-masing. 

20 Tahun PAS memerintah Negeri Kelantan , namun kenyataannya tiada pembangunan yang dilakukan di Kelantan. Jika benar bagai dikata , yang kononya semua manifesto janji ditaburi oleh Nik Aziz dan penyokongnya , mengapa Kelantan masih lagi tidak maju seperti Negeri-negeri lain? 20 tahun bukan singkat jangka masa waktu yang diberikan kepada PAS untuk membukti kepada rakyat Malaysia sejauh mana perkembangan ekomoni Negeri yang mereka takluki. Jika diperingkat negeri pun , PAS tidak mampu untuk membuktikan kemampuan mreka , inikan pula apabila memerintah Negara pada masa akan datang. 

Jika benar rakyat Kelantan inginkan perubahan kepada Negeri Kelantan , Ini lah masanya untuk membuat pilihan yang tepat. Memastikan BN kembali berkuasa di Negeri Kelantan. Dato Seri Najib , telah pun mengotakan janjinya "Jelajah Janji Ditepati " juga dilaksankan dengan baik dan jayanya. Dalah rakyat Kelantan masih lagi tidak nampak , dimanakah letaknya kesungguhan Kerajaan Pusat untuk membantu Negeri Kelantan. 



Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: