.

JOM BACA!!!!APA SALAHNYA TERIMA TANAMAN MODAL AWAL??

sungguh beruntung dan berbahagia pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat miskipun Anwar Ibrahim belum menjadi perdana menteri sudah dapat terbang dengan jet peribadi.

Sekurang-kurangnya mereka sudah dapat merasakan macam mana nikmat privacy jadi Perdana Menteri.


Bila orang ramai gempar, Anwar bertanya "Apa isunya, seorang kawan telah memberikan kemudahan jet peribadi ini," (Star 24 September).

Mempertahankan bapanya, anggota Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar pula berkata "apa isunya bila jet itu hanya dipinjamkan oleh kawan, bukan kami punya dan bukannya wang rakyat."

Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat Tian Chua pula menerangkan, bahawa penerbangan pemimpin-pemimpin PR dengan jet yang dicharter itu ke beberapa tempat di Sabah dan Sarawak pada hujung minggu Hari Malaysia lebih murah dan menjimatkan dari terbang dengan syarikat penerbangan.

Ketua Pemuda Gerakan Kedah,Tan Keng Liang berkata "walaupun dipinjamkan tetapi tidak ada "Free Lunch" didunia ini.

CATATAN:

Seronok dengar alasan yang diberikan oleh Tian Chua yang sama seperti jawapan yang pernah kita dengar dari menteri-menteri kerajaan dalam menjustifikasikan kemudahan-kemudahan yang diberikan oleh rakan mereka, namun di mata rakyat dianggap sebagai tidak wajar.

Pakatan Rakyat pun tidak perlu bimbang kerana taraf lieberalisme rakyat sudah melampaui Amerika Syarikat sendiri. Jika "sodomy" pun boleh diterima tanpa persoalan oleh pak haji, pak lebai dan tok guru selain dari rakyat biasa, maka apalah isunya sekadar menerima "penanaman modal awal."





SUMBER : TUAH BERTUAH @ FB 
Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: