.

HARUS TENGOK !!!!! KUAT DEBAT VS KERJA KUAT !!!!!




Perbandingan yang terlalu ketara diantara ANwar brahim , dan Dato'Seri Najib. 

Seorang pemimpin yang benar2 mendengar denyut nadi rakyat , rintihan rakyat Malaysia yang selama ini inginkan kemajuan seiring dengan apa yang telah dibangunkan di Malaysia. 

Memang benar kata orang , " Bukan Semua Hati Kita dapat Puaskan " , tetapi , Rakyat menyedari bahawa KERAJAAN PEMERINTAH sedang berusaha untuk memajukan Rakyat , Terutama MELAYU . 

Alhamdulillah , rakyat masih mampu untuk terus bersabar , menanti apa lagi yang kerajaan akan bagi kepada setiap inch tanah , setiap pelusuk , setiap lorong , setiap warganegara Malaysia. 

Kini , apa yang dapat disimpulkan oleh penulis , mengenai feedback rakyat terhadap Kerjaan pemerintah , Alhamdulillah , rakyat menerima baik dan menyambut sepenuhnya perjuangan Kerajaan didalam usaha untuk mengotakan Janji yang telah diberikan kepada rakyat. 

Dato' Seri Najib telah pun melaksanakan perumahan rakyat , kini boleh dikatakan hampir semua permasalahan kemiskinan rakyat , telah pun Dato Seri buat , yang mana duduk rumah bujang pun akan dapat duit free , Student dapat lagi rebet RM200 untuk membeli telephone dan macam-macam lagi. 

Penulis bukan nak UP Perdana Menteri Malaysia. Malah penulis , yang menulis laman blog ini pun tidak dibayar apa pun , utk menaikan nama Kerajaan Pemerintah. Tetapi sebagai seorang hamba yang memikul tanggungjawab sebagai Khalifah Allah , Hamba Allah , Penulis merasakan ada hikmah yang bakal berlaku didalam lakaran sejarah pemerintahan Negara , sekirnya usahanya diteruskan dengan lebih cepat , tepat dan betul.

Kini terbukti , Kerajaan tidak lah hanya , menabur janji PALSU , JANJI PRU , atau seumpamanya. Alhamdulillah kerajaan berjaya mengotakan janji ditepati. 

Tetapi , kita juga turut perlu sedar sebagai adat orang berbudi . Kata orang tua " Orang memberi , kita merasa , orang berbudi , kita berbahasa". Jangan lah terikut-ikut apa yang disarankan oleh orang yang berada SEBELAH SANA. Atau dengan lebih beralas lagi katanya , "Tangan Yang Memberi , Jangan Lah Digigit ." 

Renung-renungkan ...


Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: