.

PERLU BACA !!!!!! ISLAM BERSATU !!!!!!


"Perpaduan ISLAM itu adalah terletak pada kekuatan umat islam itu sendiri "

Memang benar apa yang dikatakan oleh YB Nasharuddin bekas Timbalan Presiden PAS yang juga Ahli Parlimen Bachok Kelantan , dengan menyatakan bahawa Perpaduan dan Kekuatan Agama Islam adalah bergantung kepada kekuatan orang islam itu sendiri. 

Dengan tegas , YB Nasharuddin menyatakan begitu apabila melihat dari sudut mata pandanganya dengan diikuti dengan kajian yang telah dibuat olehnya sendiri berkenaan dengan isu PAS dan UMNO di Malaysia. 

Dan mungkin TWH juga bersependapt dengan YB Nahsaruddin. Landskap politik tanahair ketika ini , telah memperlihatkan dan telah mencerminkan bahawa , MELAYU ISLAM telah berpecah belah. Sampai ada yang sanggup menggadaikan maruah ISLAM itu sendiri bilamana meletakan KUASA yang pertama , barulah Agama yang kedua. Ini lah yang sedang dilakukan oleh PAS. Kononya ISLAM Umno tidak betul, Islam Umno adalah korupsi dan pelbagai lagi. Sedangkan apa yang telah dilakukan oleh PAS juga adalah salah. Belum ada tercatat didalam sejarah Kemenangan ISLAM sejak dari dulu sehingga ke hari ini menyatakan bahawa ISlam menang dengan bantuan dari orang bukan Islam. 

JAdi mengapa PAS pula yang seronok dan melompat apabila bersekongkol dengan DAP parti bukan Islam , malah DAP tidak juga memperjuangankan Islam serta tidak ingin menjadikan Malaysia sebagai sebuah Negara yang agama rasminya adalah ISLAM? 

Perkara ini perlu jelas sebenarnya. Jika dahulu Pemimpin UMNO baik di era Tun M , jatuh pula kepada era Tun Abdullah Ahmad Badawi , dan kini era Dato Seri Najib pula , masih digembar gemburkan bahawa pemimpin yang datang dari sebuah parti korupsi sedangkan , Dato' Seri Najib sendiri mempunyai rekod yang bersih tanpa ada apa-apa isu yang boleh menimbulkan keraguan dipilih untuk menerajui Negara , masih dikatakan tidak betul ? 

Kita sejak dari kecil sampai lah dewasa , kita sering kali diingatkan bahawa , golongan pemimpin adalah diantara golongan yang akan dinilai terus oleh Allah S.W.T ketika di hari pembalasan nanti. Tetapi sudah menjadi lumrah dan sikap orang kita yang tidak berpegang apa kehendak dan tuntutan sebenar didalam ISlam itu sendiri. Sebagai contoh, menilai seseorang hamba Allah itu , tidak berdasarkan apa kehajatanya yang pernah dilakukan sebelum baiknya. Sebaliknya penilaian itu perlu dibuat apabila pemimpin itu telah memulakan sesuatu perkara yang baik dan memberikan manfaat kepada setia rakyatnya. Itu orang kita sampai kehari ini tidak mampu untuk menilainya dan melakukanya. Apa yang sering terjadi adalah , menilai sesorang pemimpin itu dari buruknya sampai la tidak ketemu apa baiknya seseorang pemimpin tu. Itu adalah REALITINYA. 

Jadi , atas dasar apa sekarang PAS berdiri , dengan keadaan sesama ISlam sendiri juga masih bertelagah , masih berselisihan faham , masih berpecah belah. Sedangkan ALlah dahun berikan peringatan kepada kita semua , bhawa "KERANA SEORANG YANG TIDAK SUJUD KEPADA AKU ( ALLLAH ) SATU KAMPUNG AKAN MENERIMA BALANYA". -lebih kurang begitu lah bunyinya. Jadi apa yang berlaku kepada kita sekarang? renung-renungkan. 



Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: