.

HARUS BACA !!!!! KRONOLOGI PEMECATAN AHLI YANG SETIA !!!!!

SHAHNON AHMAD ! Cikgu Non 

PAS seharusnya memperbaiki dan memperbetulkan iktikad perjuangan dan meneliti kembali kerjasama di atara parti berkenaan dengan DAP dan PKR memandangkan dewasa ini, halatuju perjuangan mereka untuk menegakkan dan memperjuangkan Islam sudah jauh tersasar. Apatah lagi dua tokoh utama PAS mula mengkritik secara terbuka kepimpinan parti berkenaan. Yang pertama adalah Timbalan Mursyidul Am PAS, Datuk Professor Dr Harun Din dan seorang lagi Sasterawan Negara yang juga ahli PAS seumur hidup, Professor Emeritus Datuk Dr Shahnon Ahmad.

Cikgu Non terpaksa meninggalkan PAS kerana kerjasama yang dibentuk oleh PAS bersama DAP yang adalah sebuah hubungan yang betentangan dengan Islam dan PAS hanya memenuhi kehendak DAP yang ternyata perjungan mereka adalah berasaskan kepada ANTI ISLAM. 

HASSAN ALI 

Pada diri seorang pejuang islam yang sebenar tidak ada sebenarnya titik percanggahan pendapat antara sesama ahli yang mempunyai perjuangan yang sama. Tetapi berlainan pula yang terpaksa dihadapi oleh Dr. HAssan Ali apabila terpaksa berdepan dengan dua (2) orang penting didalam pentadbiran Negeri Selangor iaitu Khalid Samad dan Menteri besar Selangor Khalid Ibrahim yang secara terang-terang menunjukan sikap yang diingin terhadap dirinya yang pada ketika itu menjawat jawatan sebagai ADUN Gombak Setia. 

Hassan Ali dipecat kerana , spekulasi yang dimainkan oleh Khalid Samad bersama MB.Selangor yang menuduhnya sebagai BARUA @ TALIBARUT kepada UMNO hanya kerana menghadirkan diri didalam HIMPUNAN SEJUTA UMAT yang diadakan di Stadium melawati Shah Alam. Didalam perhimpunan tersebut , Dr.Hasan Ali DIJEMPUT untuk memberikan ucapan sebagai wakil PAS Pusat. Ucapan beliau yang secara jelasnya adalah baik disalah ertikan oleh MB.SELANGOR dan KHALID SAMAD sehinggakan menjadi punca mengapa dirinya dilucutkan jawatan sebagan ADUN Gombak Setia. 

NASHARUDDIN MAT ISA 

Kronologi pemecatan Nasharuddin Mat Isa pula agak kelakar jugak sebenarnya. Hanya kerana tidak hadir Mesyuarat Majlis Syura tanpa ada apa-apa ruang diberikan kepada dirinya untuk membela diri meskipun cukup dengan surat tunjuk sebb. Malangnya pemecatanya dibuat secara serta merta oleh Majlis tertinggi Syura tanpa pengetahuan dirinya. 

Jika disemak semula rekod kehadiran Mesyuarat Majlis Syura yang pernah diadakan , ada juga ahli Majlis Syura yang beberapa kali tidak menghadirkan diri mesyuarat tersebut , tetapi mengapa dirinya yang baru hanya sekali tidak hadir , terus dikenakan tindakan PERLUCUTAN daripada menjadi Ahli Majlis Syura dan lain-lain jawatanya yang lain.

IN COOMING UP NEXT IS HARON DIN !!!!!!!!!
________________________________________________________________________




Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: