.

"Kau tak kisah kristian guna kalimah Allah, kau tunggulah nanti anak kau confuse dan masuk kristian"


Jika PAS parti berasaskan Islam mengapa tidak diperbetulkan akidah kepimpinan dan ahli PAS yang taksub mengkafirkan orang lain dan tidak berusaha mempertahankan kalimah ALLAH yang suci. Konsep orang arab jahiliyah dan arab sebelumnya adalah berbeza dengan ALLAH SWT. Mereka memanggil tuhan mereka Alla atau Ella atau Eloha. Jika semua ugama dibenarkan memanggil tuhan-tuhan mereka ALLAH maka lebih banyak kekeliruan akan timbul. Apakah ALLAH-ALLAH hindu berupa gajah atau ALLAH Buddha berbaring dan buncit.

Akidah perlu dibentuk dan diperkuatkan melalui ajaran, tunjuk ajar dan contoh yang baik. Bukan menghukum dan melabel sesama Islam Kafir atau munafik. ISLAM ini indah dan mudah tetapi PAS hanya fikir mereka lebih Islam dari orang lain.

Lebih baik membendung dari memperbetulkan kesalahan. Jika ingin berjuang atas dasar ugama, apa yang ditunjukkan oleh pemimpin PAS adalah jauh menyimpang dan PAS semakin dibenci masyarakat Islam melayu.

Berbaliklah kepada kebenaran dan jangan menganggap kamu itu tuhan yang boleh menghukum orang lain. Nauzubillahiminzalik

Ingatlah... Semalam mereka meminta hak kerakyatan, Hari ini minta hak penggunaan Kalimah Allah di gereja, besok tentunya mereka mahukan gereja sama banyak dan sebesar masjid. Masa itu barulah anak dan cucu kita pastinya menjadi keliru. Mana satu yang hendak dituju, Masjid atau Gereja? Tuhannya sama saja, Allah....

SUMBER : OHPOLITIK 

Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: