.

TERBONGKAR !!!!!! SIAPAKAH DALANG PERPECAHAN MELAYU YANG SEBENAR !!!!!

Fahamlah kita bila British dengan senang hati meluluskan pendaftaran PAS , ertinya British REDHA untuk PAS bergerak sebagai sebuah parti politik yang bertopengkan perjuangan berlandaskan Agama Islam. Kerana dengan cara itu sahaja PAS mudah untuk memperalatkan orang melayu dan memecah belahkan umat melayu dan umat Islam.

Terbukti hal tersebut menjadi kenyataan , sejak merdeka hingga sekarang , PAS tidak pernah berjaya memerintah Malaysia dan tidak pernah berjaya menegakkan hukum hakam Islam , tetapi berjaya mencetuskan perpecahan dalam masyarakat Islam dengan fatwa kafir mengkafir, kutuk mengutuk , sindirmenyindir , permusuhan terhadap sesama Islam dalam UMNO dan BN , menolak perpaduan dengan sesama islam (UMNO) dan lain-lain. PAS  terus menerus bermusuh dengan orang UMNO seperti memusuhi "KAFIR HARBI" , menuduh sebagai jahiliah , mendoa kehancuran terhadap pemimpin negara yang dilantik secara sah dari segi ISlam dan perlembagaan negara dan juga yang masih menunaikan solat fardhu. 

Apabila rakyat mula melihat dan menilai bahawa diantara punca perpecahan bangsa Melayu ketika ini adalah sebahagiannya berpunca daripada parti PAS , maka idea untuk menyatukan PAS dan UMNO diwar-warkan oleh ramai pihak. Seharusnya PAS bertindak bijak dan jika PAS mengutamakan perpaduan dan ingin meneruskan perjuangan Islam mereka , PAS seharunya menyambut baik saraaan rakyat Malaysia agar PAS dan UMNO bersatu demi untuk kesejahteraan bangsa Melayu dan umat islam. Namun idea yang diberikan pada awalnya seakan-akan menunjukan bahawa PAS akan bersatu dengan UMNO , malangnya niat yang baik tersebut ditolak secara total oleh PAS dek kerana hasutan oleh rakan sekutunya ketika ini iaitu DAP dan PKR. 

Lataran itu , pada thaun 2012 Datuk Haji Abdul Hadi mengeluarkan fatwa palsu dalam bukunya pada halaman 8; "Diharuskan bertahaluf dengan bukan islam yang bersikap baik.." . Fatwa ini dikeluarkan hanya semata-mata untuk menaburi mata ahlinya dan menghalalkan hubungan diantara PAS dan parti yang bukan islam iaitu DAP dan parti islam tak nampak macam islam PKR.

Perkara ini sudah cukup bagi membuktikan bahawa PAS bukanlah sebuha parti yang 100% memperjuangkan ISLAM dan berlandaskan islam corak pemerintahan mereka. Senang-senang mengeluarkan fatwa "TAHALUF" (bekerjasama) dengan parti yang secara terang-terang menolak HUKUM ISLAM , sedangkan terlebih dahulu UMNO pernah menjemput PAS untuk bersatu demi menjaga MARUAH AGAMA ISLAM , daripada tercalar dek kerana keangkuhan dan keEGOAN pemerintahnya. 

DAN KINI !!!!!! apa sudah jadi dengan PAS ? Sanggup menggadaikan AGAMA demi menjaga kesepaduan antara rakan sekutu politiknya iaitu DAP dan PKR serta mengabaikan apakah perasaan setiap ahli yang tidak bersetuju dengan keputusan Majlis Ulamak PAS yang membenarkan penggunaan nama KALIMAH ALLAH didalam KITAB BIBLE VERSI BAHASA MELAYU.   


Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

1 comments:

Abu Muhammad el-Merbawiy said...

Bila keputusan Majlis Ulamak PAS buat keputusan tersebut. Dasar putar belit FAKTA.

"...tidak bersetuju dengan keputusan Majlis Ulamak PAS yang membenarkan penggunaan nama KALIMAH ALLAH didalam KITAB BIBLE VERSI BAHASA MELAYU."

siapakah yg membenarkan import bible dalam bahasa Melayu ke Sabah dan Serawak?. PR dan PAS ada kemnetrian yg berbuat demikian?..SENGAL BELAKA NIH.