.

GEMPAR! Calon Menteri Besar Selangor Baru dari DAP: ZAIRIL KHIR JOHARI @ CHRISTOPHER ROSS LIM!


MALAYSIA akan bertukar menjadi Negara REPUBLIK sekiranya Pakatan Rakyat mengambil alih pemerintahan kerajaan Pusat dari Barisan Nasional. 

Adakah ia kenyataan RETORIK atau REALITI?

Memperhalusi kenyataan yang tersirat iaitu DAP akan mencalonkan Zairil Khir Johari @ Christoper Ross Lim sebagai Menteri Besar Salangor sekiranya Pakatan Rakyat mengekalkan kuasanya jelas menterjemahkan 'grand design' DAP yang mahu menerapkan konsep ‘Malaysian Malaysia’ iaitu setiap warganegara ini adalah sama rata.

Kenyataan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng pada 19 Februari 2012 yang menegaskan bahawa jawatan Perdana Menteri tidak semestinya orang Melayu dengan disambut kenyataan oleh Pengerusi DAP Johor, Boo Cheng Hau pada 17 April 2012 iaitu jawatan Menteri Besar tidak semestinya orang Islam dilengkapi dengan kenyataan DAP bahawa Zairil akan menjawat jawatan Menteri Besar Selangor mengesahkan ‘grand design’ DAP ke arah Negara Republik. 




Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: