.

GEMPAR!!!! OKU TUNTUT JANJI !!!

Pengerusi Mobiliti Massa OKU Bangkit Mohd Rosli Ibrahim menyatakan rasa ketidak puasan hatinye selepas mendengar pembentangan manifesto yang dibuat oleh Pakatan Rakyat semalam di SACC.

"Sebenarnya saya kesal dengan apa yang ada dalam manifesto Pakatan Rakyat. Dalam manifesto, apa yang kita harapkan ialah satu klausa mengenai pembangunan OKU secara menyeluruh. 

"Kita OKU Bangkit dah sertai Himpunan Kebangkitan Rakyat, mengadakan pertemuan dengan ahli Parlimen. Kenapa dalam manifesto Pakatan Rakyat tak ada (sebut tentang OKU). Pelik. 

"Saya rasa ahli politik ini tidak melihat isu OKU ini isu besar. Kenapa tiba-tiba abaikan? Kami rasa terhina.

Selain daripada tuntutan yang dibuat oleh OKU , PR jugak nampaknye begitu kelam kabut untuk menyediakan manifesto tersebut sehingga terpaksa menarik balik manifesto awal kerana TERLUPA untuk menyertakan sekali didalam manifesto tersebut tiada ada tuntutan Royalti Minyak kelantan.
PR Akui TERLEPAS PANDANG

ini tidak masuk akal langsung.Kerana isu royalti minyak adalah isu yang dimainkan setiap hari oleh PR. Isu Royalti ini juga adalah isu utama yang sering kali dimainkan oleh PR sejak dari PRU 2008 lagi,mcm mana jawatankuasa manifesto menyatakan bahawa pihaknya TERLEPAS PANDANG. 

Jelas menunjukan bahawa PR didalam keadaan yang sangt terdesak untuk memenangi hati rakyat didalam manifesto mereka bagi menghadapi PRU13 akan datang. Itu lah kenyataan sebenar tentang PR.

Tersentuh juga hati hadi Awang dan Nik Aziz melihat manifesto yang dibentangkan oleh pemimpin-pemimpin PR kerana seolah-olah mengenepikan isu Royalti minyak yang menjadi keutamaan kepada negeri yang diperintah oleh Nik Aziz Nik Mat. 







Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: