.

GEMPAR !!!!!! TEMBELANG PECAH SENDIRI !!!!! KALIMAH ALLAH DIPERMAINKAN LAGI !!!!!


Dalam kenyataannya kelmarin, Karpal mendesak PAS menghormati keputusan Mesyuarat Majlis Presiden gabungan pembangkang bahawa kalimah Allah boleh digunakan oleh orang bukan Islam kerana kepemimpinan tertinggi DAP tidak pernah bersetuju menerima keputusan Majlis Syura PAS.

Menteri Besar Kelantan itu berkata, DAP tidak perlu ‘jadi pandai’ kerana ahli PAS sahaja yang tahu keadaan sebenar, bukan parti lain.Sehubungan itu, beliau menegaskan PAS tetap dengan pendirian tidak menarik balik keputusan Majlis Syura walaupun diasak oleh DAP.

“Keputusan itu tiada kaitan dengan Pengerusi DAP, Karpal Singh kerana beliau bukannya orang PAS. Keputusan mengenai isu itu dibuat Majlis Syura PAS dan kami tetap dengan keputusan itu. Dalam isu ini, tiada sesiapa yang tahu mengenai PAS melainkan ahli parti itu sendiri.

“Begitu juga dengan DAP, hanya ahlinya saja yang tahu mengenainya (organisasi dan pentadbiran mereka),” katanya ketika ditemui pemberita di kediamannya di Pulau Melaka, di sini semalam. 



Pekara ini semakin jelas menunjukkan bahawa tiada ketegasan PAS bagi memelihara kalimah Allah daripada diguna pakai oleh bukan islam di dalam kitab bible versi bahasa Melayu.

Kenyataan yang pernah dibuat oleh Hadi Awang bersama pemimpin pembangkang yg lain mengenai isu ini  seolah-olah menyokong kuat kepada keinginan DAP untuk menggunakan klaimah suci tersebut. Keputusan yang dibuat oleh Hadi Awang juga secara jelasnya melanggar keputusan majlis Syura PAS dan mendapat tentangan hebat daripada Mursydul Am PAS Nik Aziz Nikmat. Dimanakah kesinambungan orgnanisasi Pembangkang terutama dikalngan ahli-ahli PAS . 

Jika benar PAS memperjuangankan HAK ISLAM , PERIHAL ISLAM dan SIFAT ISLAM , mengapa tiada langsung ketetapan yang dibuat sejak dari awal lagi isu ini dikeluarkan oleh rakyat Malaysia. 


Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: