.

HARUS BACA !!! ARAB SPRING AKAN BERLAKU!!!

Pakatan Rakyat perlu bersikap rasional dan tidak emosional sekiranya pakatan pembangkang itu tewas dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).pembangkang perlu menerima hakikat sama ada menang atau kalah pada PRU13 nanti kerana keputusan dibuat rakyat.

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dalam blognya www.chedet.cc menyebut kemungkinan berlaku 'Arab Spring' di Malaysia sebagaimana amaran Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Amaran Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengenai demonstrasi ala "Arab Spring" di Malaysia perlu diambil serius berikutan obsesi beliau untuk menjadi perdana menteri, kata Tun Dr Mahathir Mohamad.  
   Menyatakan beliau tahu akan kapasiti Anwar untuk melakukan huru-hara, bekas Perdana Menteri berkata Anwar telah membuktikan dirinya sebagai "juara" demonstrasi di masa lalu.     
Dr Mahathir berkata semasa beliau menjadi menteri pelajaran pada 1974, Anwar telah menganjurkan demonstrasi pelajar mendakwa kebuluran telah menyebabkan kematian seorang budak lelaki di Baling, Kedah; tetapi tiada demonstrasi seriusselama 16 tahun apabila ketua umum PKR itu menyertai kerajaan.     

Seperti yang kita sedia maklum bahawa , senario huru-hara yang diperkatakan pasti akan berlaku sekiranya pembangkang tidak mampu untuk menerima kekalahan mereka dalam Pilihanraya 13 akan datang. 

"ARAB SPRING" adalah satu situasi atau keadaan yang huru-hara seperti mana yang kita dapt lihat didalam TV bagaimana keadaan dunia islam di sebelah Asia barat. Yang bertujuan bagi menggulingkan kerajaan yang sediaada. 

Jika kita lihat di Malaysia pula , "Arab Spring" ini telah pun di lakukan oleh pembangkang didalam setiap perhimpunan-perhimpunan atau demostrasi yang diadakan oleh mereka bagi melahirkan rasa ketidakpuasan hati mereka terhadap kerajaan pemerintah. 

Anwar pasti akan mengadakan "arab Spring" di Malaysia selepas kekalahan PakatanRakyat di dalam PRU-13 akan datang . Ini adalah pasti . Kerana , tidak mampu untuk menerima hakikat akan kekalahan PR , maka pembangkang akan menggunakan kuasa kebangkitan rakyat ,kononya bahawa rakyat telah menolak pimpinan UMNO (BN) dan kerajaan yang tidak telus didalam pentadbiran PRU-13 kali ini. 








Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: