.

HARUS BACA!!!! MENGAPA PERLU CAMPUR TANGAN LUAR!!!!

Setiap perkara yang terjadi didalam Malaysia yang melibatkan Anwar Ibrahim,tidak kira isu apa pun yang boleh melibatkan kerajaan Malaysia, pasti Anwar Ibrahim akan meminta bantuan dari luar Negara. Termasuklah isu "Lahad Datu" yang masih dibawah kawalan pihak berkuasa negara. 

Untuk tidak melihat isu tersebut keluar dari mulut Anwar Ibrahim,tidak menolak kemungkinan bahawa Anwar Ibrahim mempunyai hubungan sulit dengan pihak kesultanan sulu agar meminta kenyataan untuk melibatkan Amerika dikeluarkan oleh seorang waris Kesultanan Sulu, Santanina Rasul yang kononya akan mempertimbangkan penglibatan Amerika didalam kes tersebut.

Tapi saban hari pemimpin PR pula cuba memprovokasi khalayak supaya bangkit mempertikaikan tindakan pihak berkuasa mendahulukan rundingan dengan kumpulan penceroboh itu, di masa yang sama PR cuba memperlekehkan keupayaan pasukan keselamatan negara dalam berdepan dengan isu sebegini.

Tindakan yang tidak matang sedemikian tidak membantu mengendurkan suasana sebaliknya hasutan dan provokasi PR itu hanya menyebabkan jalan perundingan yang dirintis boleh hancur berkecai.

Umum tahu, PR gemar melihat kekecohan dan kalau boleh berlakunya pertumpahan darah di Lahad Datu di mana semua penceroboh yang mengaku sebagai tentera Kesultanan Sulu itu mati dibunuh. Bila itu berlaku mereka mengharapkan akan memperoleh keuntungan politik kepartian.

Pemimpin PR yang bertanggungjawab menabur janji kepada Sultan Sulu dan pengikutnya, PR pula yang mahu melihat pertumpahan darah berlaku. Pelik?

Apa nak peliknya, provokasi dan putar belit isu memang amalan PR, sama seperti mereka menghasut penyokong berdemo dan merusuh di atas jalan raya dan bila berlaku sesuatu yang tidak diingini, pihak berkuasa pula yang dijadikan kambing hitam untuk menutup kejahatan yang dilakukan oleh PR. 

Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: