.

HARUS BACA!!!! OH LEMBAH PANTAI SEMAKIN TERDESAK !!!!

Tsunami Pilihanraya 2008 , mengubah lanskap politik Parlimen Lembah Pantai apabila kerusi parlimen tersebut dimenangi oleh Nurul Izzah Anwar dari parti PKR yang menentang YB.Datuk Sharizat Abdul Jalil (BN).

Sepanjang kehadirannya di Lembah Pantai sebagai seorang wakil rakyat , tidak lah begitu besar sekali skala perubahan yang dibawa olehnya bagi memastikan rakyat Lembah Pantai berada didalam zon selesa. 

Malah ada pulak rakyat lembah Pantai yang berasa tidak selesa dengan kehadiran anak muda "setahun jagung" ini ke Lembah Pantai untuk menjadi pemimpin masyarakat bagi rakyat Lembah Pantai. Lagilah pulak Nurul Izzah bukan anak jati Lembah Pantai.


Majoriti penduduk Lembah Pantai melihat TIDAK BANYAK PERUBAHAN yang telah dibawa oleh YB Nurul Izzah sepanjang perkhidmatan beliau sebagai Ahli Parlimen.

Segala kemudahan dan infrastruktur yang dinikmati sekarang oleh pengundi Lembah Pantai merupakan jasa-jasa dan hasil usaha UMNO Barisan Nasional sebelum PRU 12 lagi.

Kini Nurul Izzah kelihatan seperti cacing kepanasan yang masih mempunyai "BIG QUESTION MARK" dalam kepala otak dia , adakah dia akan terus bertanding di Lembah Pantai didalam PRU-13 akan datang , atau mungkin memberikan sahaja kemenangan tanpa bertanding kepada calon yang diletakan oleh UMNO lembah Pantai.

Nurul Izzah juga pernah menerima arahan daripada ayahandanya Anwar Ibrahim agar mereka tukar tempat untuk betanding , Anwar Ibrahim ke Lembah Pantai , dan Nurul Izzah pula bertanding di parlimen Permatang Pauh kubu kuat PKR untuk memastikan Nurul Izzah terus menjadi Ahli Parlimen. Ini membawa maksud bahawa Nurul Izzah pasti akan mengalami kekalahan yang teruk. 

Pelbagai isu rakyat yang tidak mampu Nurul Izzah selesaikan sepanjang dirinya menjadi perlarian politik PKR di lembah pantai. Mana tidaknya , jika tiada sumber kewangan yang kukuh , malah berjanji pula dengan rakyat dengan pelbagai janji manis Pilihanraya. 

Kini senario politik PKR di Lembah Pantai semakin kurang dan banyak ceramah politik yang mereka anjurkan juga tidak mendapat sambutan yang memberangsangkan oleh rakyat dan penduduk Lembah Pantai . Ini kerana , rakyat Lembah Pantai sudah pun membuka mata pemikiran mereka , siapakah yang bakal mereka pilih didalam PRU-13 akan datang. 

Rakyat Lembah Pantai juga merasakan bahawa dengan pelbagai kemudahan dan bantuan yang diberikan oleh kerajaan kepada mereka contohnya seperti PPRT , pembangunan bagi seluruh kawasan , memansuhkan setinggan , dan lain-lain dilihat sebagai sebuah jasa yang mampu mengubah corak pemikiran penduduk Lembah Pantai .

"JANJI DITEPATI " masih giat diteruskan oleh YAB.Perdana Menteri Malaysia , bagi memastikan seluruh rakyat Malaysia merasai apakah yang dikatakan dengan Janji Ditepati serta DENYUT NADI RAKYAT . Begitu jugalah harapan pengundi Lembah Pantai agar kerajaan UMNO dpt meneruskan pembangunan di Seluruh Kawasan lembah Pantai. 











Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

7 comments:

Uruk-Hai said...

salam blog tuan telah pun ada dihalaman blog Uruk, mohon juga dipautkan blog saya mediauruk.blogspot.com dihalaman saudara.

Anonymous said...


YB `Setahun Jagung' patut belajar memasak je. Setakat berani bercakap kat gereja dan dapat tepukan gemuruh bukan Islam, semua boleh. Cuma berceramah di kawasannya, tentu dah lama kena baling telor busuk. Samapai sekarang ibunya mengeleng-gelengkan kepala.






















Bapak borek anak rintik....

Anonymous said...


YB `Setahun Jagung' patut belajar memasak je. Setakat berani bercakap kat gereja dan dapat tepukan gemuruh bukan Islam, semua boleh. Cuma berceramah di kawasannya, tentu dah lama kena baling telor busuk. Samapai sekarang ibunya mengeleng-gelengkan kepala.






















Bapak borek anak rintik....

Anonymous said...


YB `Setahun Jagung' patut belajar memasak je. Setakat berani bercakap kat gereja dan dapat tepukan gemuruh bukan Islam, semua boleh. Cuma berceramah di kawasannya, tentu dah lama kena baling telor busuk. Samapai sekarang ibunya mengeleng-gelengkan kepala.






















Bapak borek anak rintik....

Anonymous said...

Saya pun dari lembah pantai. Memang dia ni tak boleh harap. Kalau bapak dia mai sini pun takde siapa nak sokong.. Kalah la lu...

Talk With Hand said...

Jngan over convidents sgt bro ... ada kemungkinan kalau Anwar Ibrahim masuk bertading di lembah pantai ada kemungkinan Anwar menang besar ... kena ingat balik sejarah memenangan Nurul izah dulu di mana ...

dolkulup said...

Betina layak di tempatkan di sarang pelacuran je samalah dgn bapanya.